Veckovägning 18
Veckans resultat: - 1,6 kg
Nu: 85,0 kg
Startvikt: 93,8
Hittills : -8,8 kg kg
Totalt från maxvikt (106kg): -21 kg
Egentligen är det bara ett halvt kilo på 2 veckor eftersom jag var nere och dippade på runt 85,5 då. Så det enda som har hänt är att vätska har gått in och ut...
Den verkliga viktnedgången är egentligen bara 18 kg eftersom om jag äter kolhydrater i ett par dagar går jag upp 3 kg i vätska på några dagar.
Nå huvudsaken är att det går neråt överhuvudtagen och inte upp. Men lååångsamt är det och otålig är jag nu. Tycker man harvar länge för lite...
Såg någon bloggen på tjejen som gått ner 80 kg och nu väger 50?
Både lår och armar var säckiga utan like. Har därför bestämt att viktnedgångens omfattning ska avgöras av både hud, (våg) och spegel. Att bli smal gör mig inte glad om jag inte kan visa mig utan långärmat och 3/4 byxor..... Jag ska nog inte ner till 65 kg till mina 168 cm, det stannar kanske hellre på runt 70...
Förresten jag var på cloetta igår, butiken vid fabriken - och ta da!!!! Köpte ingenting!
Till historien hör väl egentligen att det mesta inte alls var billigt som jag trodde det skulle vara. Bara kexchoklad 10 st för 40 kr. Kexchoklad är väl gott men inte megagott och vad skulle jag göra med 10 st.
Jag hade gett mig själv tillstånd innan eftersom jag varit "duktig" ett tag och vet att jag troligen spårar ur snart iaf som det blir 1 gång i veckan typ. Har börjat svänga ihop chokladmuffins iofs som inte blir så farliga och mina avsteg har bestått av sådana, och äter jag lite mindre på huvudmålen så går de in utan att jag äter för mycket och då har jag inte gjort de där stora avstegen som jag annars gjort. Fibrex har jag i så de gör lite nytta också
morötter och lite vetemjöl för att hålla ihop dem faktiskt.
Ja mitt sötsug som sätter in emellanåt är kvar men jag vinner i längden.
Nu är jag ett halvkilo från bmi 25.
och ett kilo från när jag toppade i vikt vid typ 18-19 år. Så i majoriteten av mitt vuxna liv har jag vägt mer än 85 som nu.