Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 18:08:28 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 433629 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
fetsmart
Hero Member

Smörklickar: 15

Antal inlägg: 656

Hemsida
« Svara #210 skrivet: 2013.07.18 - 10:36:56 »

Jag har "sucketter" med stevia som också smakar pyton.

Min enda kontakt med stevia är just "kaffesötningspiller". Jag kan skriva under till 102% på ovanstående - vederstygglig produkt, totalt oanvändbar!
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
ursprungsliv
Sr. Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 452

Hemsida
« Svara #211 skrivet: 2013.07.18 - 11:06:09 »

Jag köpte någon steviabaserad sötning för att baka till en gäst. Under mina år på lchf körde jag sötningsfritt. Litelite socker eller honung någon enataka gång. Kakan med stevia blev superäcklig. Kanske för mycket, vidrig bismak. Gästen åt, kanske av artighet...
Loggat
Snorkfröken
Full Member

Smörklickar: 1

Antal inlägg: 239

Var är Mumintrollet?

« Svara #212 skrivet: 2013.07.18 - 12:35:26 »

Smakade Funlight med Stevia en gång och jag höll på att  :puke1: smakade vidrigt äckligt.
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
fetsmart
Hero Member

Smörklickar: 15

Antal inlägg: 656

Hemsida
« Svara #213 skrivet: 2013.07.18 - 12:42:18 »

Den anekdotiska bevisningen om Stevians monumentala äcklighet hopar sig.
Confirmation bias - me like...  :cheers:
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #214 skrivet: 2013.07.18 - 13:40:56 »

Ofta tror jag att det beror på att man tar för mycket i början. Blir smaken för stark är den verkligen äcklig, det tycker jag också. Sen krävs kanske viss tillvänjning, för det smakar ju inte socker. Jag tyckte det smakade sötningsmedel först. Var rätt glad när jag odlade och kände att bladen verkligen smakar så. Trodde jag var blåst ett tag och att de skickat på mig Splenda.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Snorkfröken
Full Member

Var är Mumintrollet?

« Svara #215 skrivet: 2013.07.18 - 16:56:09 »

Nu ska jag tillägga att Funlight i sig är ju en vidrig produkt som smakar  :puke2:. Då dricker jag hellre ett glas vanlig saft med vanligt socker i.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #216 skrivet: 2013.07.18 - 20:36:05 »

Prova att blanda pressad citron, lite vatten och förhållandevis mycket stevia. Det ska vara mycket citron, inget blask! I med isbitar och om så önskas en skvätt brännvin (AKA vodka i skitviktiga kretsar). Det är supergott och jag tror det är ett bra sätt att skola in sig på steviasmaken, för citron tar liksom död på det där speciella. I sammanhang som detta föredrar jag numera stevia.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #217 skrivet: 2013.07.18 - 21:04:24 »

Stevia-snack! Me-like.

VI har odlat stevia flera år och användet det regelbundet.
Vi har även testat den kemiska sörjan där man har blandat stevia med något annat skit och det ogillade vi skarpt.

Sötningen gör vi på hemulska viset: använder lite socker/honung och en knutta stevia.
Vi använder det mest till mandelkakan tillsammans med honung och som idag till raberberpajen tillsammans med socker.
Jag har aldrig använd det till någon saft då vi har inte använt socker till vinbärssaften på över 20 år....

Det brukar bli 1 dl torkat grönt steviapulver varje år, i år blir det nog det dubbla, jag har nu så många plantor, säkert 15 st.
Få se om allt går åt.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #218 skrivet: 2013.07.25 - 09:22:46 »

Veckovägning 15

Veckans resultat: - 3,7 kg
Nu: 85,8 kg
Startvikt: 93,8
Hittills : -8,0 kg kg
Totalt från maxvikt: -20,2 kg

Ooops. Jag har tydligen vågvägrat i 2,5 v... Nåja jag hade inget att rapportera annat än stora svängningar i vatten i kroppen...  Jag verkar gå ner enligt ketchupeffekten antingen inte alls eller mycket på en gång.  :hm-hm:

Men Wohooo! Nu är jag av platån äntligen. Kört ett par fastedagar med bara middag och faktiskt lchf senaste vecka, inte planerat det bara blev så.
BMI 30,4  Inte långt till bara övervikt.
Dagens vikt kan dock vara något underdriven eftersom jag ätit färre kolisar än vanligt. Byxorna jag handlade runt 2004 är på. Var nere och vände på denna viktklassen runt 2006-2007 någonting. Varför väntade jag så länge innan jag körde lowcarb....  :rolleyes: Tror att jag trodde att jag var dömd att vara tjock för alltid.... En kompis var på besök förra veckan och sade att han aldrig sett mig så här "smal". Inte riktigs sant eftersom han sett mig väga några kilon mindre men en treclig kommentar.  :smile:

Idalinda: Så du hade steviaplantor. Tyvärr har jag aldrig kommit i kontakt med "riktig" stevia utan bara produkterna i affärerna.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #219 skrivet: 2013.07.25 - 11:21:37 »

Så du har gått ner 3.7 kg på 3 veckor? Det är ju jättebra!  :clapping:

Jag har också blivit ketchup, tror jag. Blev ju så inspirad av att jag gick ner bra förra veckan så jag har varit så duktig så, men inte ett pip. Det är ofta så.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #220 skrivet: 2013.07.25 - 11:27:56 »

Tja jag tror säkert att jag ligger ett kilo lägre kanske för att jag är "vattenfri" just nu. Sedan var jag nere och dippade på 87 för många veckor sedan och sedan slarvat och därmed samlat vatten och då märktes inte eventuell viktnedgång (hade en dust med arracksbollar tex, de borde inte få säljas på flak - och så billigt också.  :evil:) . På senaste har jag tagit mig i kragen och voilá en månads viktminskning på en gång.  :rolleyes:
Loggat
Snorkfröken
Full Member

Var är Mumintrollet?

« Svara #221 skrivet: 2013.07.25 - 11:33:21 »

Nä men nu snackas det om arracksbollar.  :club_idiot: Och jag som måste gå och handla mat. Hur ska det gå? Ett flak arracksbollar istället  :glare:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #222 skrivet: 2013.07.25 - 11:38:24 »

Neeeej, gör det inte! Det är över 800g i ett flak, och när jag slog in den mängden dumbbell så blev det 515 kolhydrater, 187g fett och 4000kcal.  :max-shock:
Loggat
Snorkfröken
Full Member

Var är Mumintrollet?

« Svara #223 skrivet: 2013.07.25 - 11:45:53 »

Blä  :tongue_wag:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #224 skrivet: 2013.07.25 - 11:47:12 »

Tänkte nog att det skulle kurera dig.  :lulz:
Loggat
Sidor: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544