Jag har lyckats hitta en lösning till två av mina hormonrelaterade problem ( riklig mens och migrän).
I somras började jag ta magnesium tillskott ( av samma märke som den D-vitaminen som kostdoktor rekommenderar).
Från den dagen slutade migränen som har plågat mig alla år!
Jag tog dosen 900mg magnesium ( tabletten innehåller även zink och något annat)
Efter en månad eller två kände jag mig för lös i magen ( vanlig biverkning av överskott av magnesium, ofarlig i sig) och slutade att magesium,
funderade om det var en brist i kroppen som hade nu balanserats och jag skulle nu klara mig med nötter+fröer.
Jag tog bara någon enstaka magnesium-tablett under den månaden, vid mensen var en lindrig migrän ett faktum vid två tillfällen.
Därmed var magnesiumet tillbaks på schemat, nu vid 2 tablett / dag .
Migränen är borta!!!
och magen verkar vara mer balanserad den med.
Under resans gång har mensen blivit mer " normal" även om den vara fortfarande 10 dygn.
Men jag blöder inte över alla skydd och barriär och har inte jättebautaklumpar som ett halvt ägg med i det hela.
Jag äter även mycket alfa-alfa-fröer som jag nu senare har läst ska vara nyttiga vid klimakteriet.
Jag vet vad är vad, men jag käkar så gärna ett par magnesiumkapslar varje kväll när migränen från helvetet håller sig borta, TOTALT
och mensen är normal.