Jo, det är rätt luddigt på många områden just nu känns det som. Jag är ju väldigt intresserad av vad jag mår bäst av, inte vad jag ska kalla det hur jag äter. Jag trodde att paleo var liksom grunden för hur det var bäst att äta och tänka, men när det är luddigt och "gör det som funkar för dig"-attityd så blir det svårare. Som ris till exempel. Finns många som väljer att äta det. Och fullfeta mejeriprodukter (här faller jag in, då jag gärna äter smör varje dag
) eller rostade nötter.. Nä.. svårt.
Sedan att paleofiera saker som till exempel baka mandelbröd eller göra efterrätter. Det hör inte till paleo enligt mig, men jag gör det ändå.
Så en snabb paleo-enligt-ealina, skulle vara att bara äta saker jag kan plocka och samla och jaga. Bara frukt&grönt som går att äta råa. Och gärna ekologiskt och närodlat och näruppfött. (Sedan så kanske jag inte alltid äter som jag tycker är det bästa
) Sedan så lätt tillagat som det bara går. Inga krångliga hopkok. Bara steka på köttet och värma grönsakerna, krydda och äta.
Och det viktigaste av allt är ju att allt jag äter ska göra mig friskare inte sjukare.
Om jag tänker så så är det lätt att hålla mig på vagnen.
Fast idag vill jag ha glaaaass. Fast jag har småätit (storätit?) hela dagen. Jisses. Min mage är fullproppad (tre mål mat plus massor med "mellanmål" under dagen) och jag är ändå sugen på nåt. Jobbigt. Klämde just i mig lite turkyogurt&grädde med nötter och kanel. Hjälpte sådär. Känns som om min kropp försöker ladda upp inför nåt, haha.