Nu ska jag bli biff! ;)

<< < (2/11) > >>

Tina:
Ska bli kul att följa, lycka till!

Léonie:
idalinda: "En liten kolhydratrik måltid" hade jag tänkt mig någon banan eller liknande. Kanske 1-2 potatisar.  :smile:

Det är vissa som påstår att lågkolhydratkost under längre tid kan leda till att ämnesomsättningen sjunker och att sköldkörteln producerar mindre hormoner. Dessutom att det är svårt att träna hårt på lågkolhydrat(kortisolet går visst upp onödigt mycket i jämförelse med kost med mer kolhydrater). Det GÅR alltså att träna men kroppen verkar svara med att utsöndra mer kortisol än annars. Om det har att göra med att vi inte är riktigt anpassade till LC eller om det beror på annat låter jag vara osagt. Det vet nog ingen. Jag går bara på vad som har mätts upp.

Jag är ute efter att hålla kortisolet på så låg nivå som möjligt genom att äta ofta och äta DIREKT efter träningen för att stävja kortisolökningen som man får av träningen. Allt för att hålla tillväxthormonerna så höga som möjligt.  :whink:

Så då tycker jag att en liten kolhydratladdning 2 ggr i veckan (typ 1-2 bananer som sista mål på kvällen) är ett helt ok alternativ. Jag verkar inte vara så kolhydratkänslig.  :smile:

Kul Tina! Det var lite därför jag ville lägga upp dagboken här, då har jag lite stöttning i ryggen och lite mer motivation.  :whink:

hemul:
Ingen som lyssnade på mig när jag sa samma sak för 7 år sen inte.  :tongue:

Léonie:
Du är före din tid kära hemul!  :smooch:

idalinda:
Då äter vi sådär  :flirting:, men jag tränar just nu inget  :whistle:.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida