Nu ska jag bli biff! ;)
Léonie:
Jag har ätit LCHF/Paleo i sedan 2004-2005, varit rätt nöjd och så med vikten. Men jag slutade träna för några år sedan och det har krupit på några trivselkilon(ca 8-10 st under en period på ca 5 år). Nu har jag bestämt mig för att de ska bort. :boxing: Så nu startar jag en liten dagbok här för att öka motivationen lite!
Min strategi blir att fortsätta med LCHF/Paleo(vet knappt vad jag ska kalla det, jag har ju en lite egen variant) och börja träna och äta inspirerat av Faigins principer. :smile: Jag kommer alltså att lägga till en liten kolhydratrik måltid 2ggr i veckan och i övrigt äta lite mer kolhydratsnålt under resten av dagarna. Jag kommer också att börja äta mindre mål och oftare(max 2-2,5h mellan varje).
Träningen kommer bestå av styrketräning 3ggr i veckan och 2 pass kondition i veckan. (Kommer börja lugnt och inte ta ut mig)
Egentligen började jag i onsdags men kommer från och med imorgon att skriva lite dagbok här för motivationen.
Mitt mål? Att komma i mina gamla jeans och få bort goset på magen! (Förutom att bli piggare, starkare och allt det där. :lol: )
hemul:
Jaha. :dumbbells: Hur har din hemsnickrade diet sett ut hittills då? Kul att höra om varianterna folk kör.
Léonie:
09:15 Träning
Ca 10 min uppvärmning på löpband
40 min styrka överkropp och baksida lår
10:00 (Direkt efter passet i gymet)
2 Babybel ostar
11:00
Sallad (skinka, ost, sallad, feta, majonnäs, gurka)
13:00
1 kopp te med grädde
15:00
1 kopp te med grädde
16:30
Det som blev över av salladen innan
18:00
1 kopp te med grädde
Ca 22:00
Kommer det bli ugnsbakad lax med smörstekt spenat med vitlök :smile:
Rättelse, jag glömde plocka ner vitlöken jag köpte idag vid kassan. Jag kan inte äta den stekta spenaten utan vitlök så det får bli imorgon istället... :club:
Nu blir det gryta med kokosmjölk, röd curry, vattenkastanjer, bambuskott och kött. :smile:
Det blev många koppar te med grädde idag. Men det blir lätt så när man fikar med kompisar. :smile:
Léonie:
Min hemsnickrade kost har legat åt LCHF-hållet men jag har ätit mer kolhydrater och hållit mig undan från mölkprodukter så mycket som jag "kan". Jag har börjat lära mig att göra olika smörsåser så jag kan slippa en del grädde. Hemmagjord hollandaise med inkokt torsk med kokt sparris... :inlove:
Även undvikit bönor och nötter. (Lite åt paleohållet men inte helt). Det har även blivit en del socker i form av choklad och glass.
Anledningen till det är att jag har en mensvärk från helvetet, nu pratar vi om att ha så ont att jag ligger på golvet, svimmar och spyr av smärtan. Det som tar udden av smärtan är receptbelagda Naproxen i rätt hög dos. Den värken försvann HELT DIREKT när jag en gång för några år sedan började med paleo(Inget spannmål och inte en gnutta mjölkprodukter) men den kom tillbaka när jag började med LCHF och lade till mjölkprodukter. Inte med samma styrka dock utan jag klarade mig med vanlig ibuprofen i dubbel dos då. Så nu ska jag dra ner lite mer på mjölkprodukterna och se om det blir bättre.
Bönor och nötter har jag skippat mest för att nötterna innehåller en hel del Omega-6 och jag har redan tendenser till inflammationer i kroppen så jag klarar mig utan dem. Dessutom är jag allergisk mot de flesta. Bönorna handlar mest om proteiner som eventuellt kan vara problematiska men jag har inte kollat upp det ordentligt för att förklara om det finns någon grund för det. Jag är inte så förtjust i bönor heller så det var ingen stor uppoffring(mest "för säkerhets skull").
När jag blivit fit så kommer jag lägga till lite bär också. :smile:
idalinda:
" liten kolhydratrik måltid" jag blir nyfiken....
Hur har du tänkt där och hur har du tänkt att en sådan måltid skulle se ut?
Lycka till med nya projektet! :wave:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida