Nu ska jag bli biff! ;)

<< < (10/11) > >>

Léonie:
Det beror på vilken typ av antihistamin det är och det är skillnad på "receptfria doser" och doser som skrivs ut av läkare. Jo jag var lite trött där ett tag.  :whink: Jag gick inte upp i vikt av det men det är bara en månad om året så...

Om det är korsallergi du har eller inte beror på. Vid allergi så har man IgE-antikroppar mot ett specifikt ämne i ex. björkpollen. Finns det ämnen i annat som också råkar passa in i de antikropparna som man bildat mot björkpollen (ett nyckelhål som flera nycklar passar i) så drar immunförsvaret igång även då. Det är korsallergi. Jag har korsallergi så jag har en hel rad med frukter, grönsaker och nötter som jag inte kan äta någon gång under året. Gör jag det så får jag en allergireaktion i mun och svalg.

Men om din reaktion mot fisken beror på att du har en annan typ av IgE-antikroppar mot dem så är det ingen korsallergi mot pollen.

Jag gillar också mjölkprodukter och jag saknar dem jättemycket! Men jag tröstar mig med att jag kan lägga till lite ibland när det inte är pollensäsong.  :smile:

hemul:
Grattis! Måste vara jätteskönt!  :clapping:

Léonie:
Citat från: hemul skrivet 2013.05.30 - 07:31:02

Grattis! Måste vara jätteskönt!  :clapping:

Det är helt underbart!!  :inlove:

Ary:
Ja grattis! En annan vet ju hur det är.  :whink: Åkte till wales på våren och vad det nu är jag inte tål finns massor där. Nässelutslag överallt. Fick en helt annan tablett där som man inte tycks använda så mycket mot pollen här, Telfast (fexofenadin), kan du ju lägga på minnet om du behöver prova ngt nytt en annan gång. Just nu behöver du ju inget extremt förstår jag.  :lol:

Ska göra slut på mjökprodukterna, lär ta en vecka, och testa utan liite.  :whink:
När du undviker är det 100% totalstopp? Om det skulle råka finnas spårämnen av mejeri i bearnaisesåspulver (en hel portion sås är 9g pulver) skulle du slopa produkten? Jag använder pulver hellre än färdig eftersom då kan jag ju ha riktigt fett. Krångligt med hemgjort....

hemul:
Citat från: Ary skrivet 2013.05.30 - 15:46:07

bearnaisesåspulver

:max-shock:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida