Nu ska jag bli biff! ;)

<< < (9/11) > >>

idalinda:
 :clapping:

Léonie:
För någon månad sedan så valde jag att plocka bort alla mjölkprodukter utom smör. Jag har björkpollenallergi och har alltid fått knapra antihistamintabletter och använt nässpray och ögondroppar. Förra året klämde jag i mig minst 10st om dagen, använde både nässpray och ögondroppar. Ändå hade jag ordentlig immunreaktion med kli i näsan, nysningar, kliande ögon och svidande utslag över hela armarna och upp över halsen. Då stannade jag ändå inne, pollensanerade hemmet och gick bara ut när jag skulle till och från jobbet. Fick gå med långärmat pga utslagen. Jättekul livsstil under en fin sommarmånad.

Jag har läst om människor som blivit av med sin allergi när de gått över till strikt paleo. Så i år så tänkte jag testa fullt ut under björkpollensäsongen och plockade bort mjölkprodukter helt (förutom smör) i slutet av april.

Resultatet?

Jag tar 1 antihistamintablett på morgonen nu under pollensäsongen, lever normalt och är helt symptomfri.  :thumbsup:

Iofs så är inte blomningen lika kraftig i år som förra året, men tidigare så har jag reagerat även på låga halter pollen. Nu har halterna legat på måttliga och jag märker ingenting.  :whink:

Ary:
Du klämde i dig 10 vad? Antihistamintabletter?  :max-shock:
Vad åt du för kost förra året vid denna tiden då du hade så mycket pollenproblem?

Kul att höra att det går lättare i år!  :thumbsup: Jag märker av pollen lite grann i år men inte lika illa som förut.

Léonie:
Citat från: Ary skrivet 2013.05.29 - 22:33:16

Du klämde i dig 10 vad? Antihistamintabletter?  :max-shock:

Japp! Där kan vi börja prata om muntorrhet och trötthet!

Citat från: Ary skrivet 2013.05.29 - 22:33:16

Vad åt du för kost förra året vid denna tiden då du hade så mycket pollenproblem?

Typ LCHF med gott om mjölkprodukter fast med lite mer kolhydrater än de riktlinjer jag sett. Jag begränsade inte grönsaker och nötter som många på LCHF gör.

Ary:
Léonie: Å fy men det finns väl inte en antihistamintablett i världen som man får ta mer än 1 eller kanske 2 eventuellt....?  :hm-hm: Du måste ju ha varit i koma. Jag blir väldigt trött av vissa, tavegyl har jag som sömntablett lol. Gick du inte upp i vikt, det sägs att man kan göra det av höga doser..

Ok min blev bättre av 6 mån lchf och ett omslag till lowcarb... Ska fundera på en mjölkfri månad kanske. Sist jag gjorde det var det ingen skillnad på måendet men så fanns det inget pollen heller. Det jag märker nu är att jag reagerar mer på makrill, sill och tonfisk när det finns pollen. På vintern kan jag äta det utan problem. Är det det som kallas korsallergi? Hur som helst gillar jag mejerier och det känns lite pest att ta bort dem helt....  :worried:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida