idalinda
|
|
« skrivet: 2012.05.03 - 22:58:16 » |
|
Jag har nu lånat från biblan Hallins bok lchf-för barnfamiljer och även Forslunds " LCHF för hela familjen". Helt underbara böcker! SÅ jag beställde båda hem från adlibris.
Jag väntar på att bibbla-titt på LCHF för vegetarianer, jag är nyfiken på konseptet i allmänbildande syfte, och tänkte att där finns det förhoppningsvis massa goa grönsaksrätter....
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #1 skrivet: 2012.05.04 - 01:23:14 » |
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #2 skrivet: 2012.05.04 - 08:07:49 » |
|
Spännande! Och Hemul kan ta och spy lite tystare tack.
|
|
|
Loggat
|
Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #3 skrivet: 2012.05.04 - 09:25:15 » |
|
Förlåt! Fick du migrän? LCHF för vegetarianer... Bättre?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #4 skrivet: 2012.05.04 - 11:33:23 » |
|
Ja, bättre. Ingen migrän ännu. Men tung i huvudet. Blir nog till kvällen. Fast det var inte därför jag tyckte du skulle spy tyst. Det var för att jag gillar grönprylar. Och Idalinda med uppenbarligen.
|
|
|
Loggat
|
Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #5 skrivet: 2012.05.04 - 11:53:36 » |
|
Jag uttrycker mina känslor, inte era.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #6 skrivet: 2012.05.04 - 12:22:53 » |
|
Jada,det förstod jag.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #7 skrivet: 2012.05.04 - 16:44:49 » |
|
vegetarisk mat kan vara jättegott... ostfondue t.e.x. :)
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #8 skrivet: 2012.05.04 - 17:34:29 » |
|
Jaha, på margarinost då eller?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #9 skrivet: 2012.05.04 - 17:50:51 » |
|
du blandar ihop vegan och vegetariskt. Veganer äter inga djurprodukter alls, men vegetarisk mat ingår ägg och mjölkprodukter. MÅNGA äter också vanlig ost, gjort på normal löpe...
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #10 skrivet: 2012.05.04 - 18:50:08 » |
|
Det gör väl inte att man kan kalla ost en vegetarisk rätt!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Ekub
|
|
« Svara #11 skrivet: 2012.05.04 - 18:54:45 » |
|
Det är ju inte kött i ost så varför inte
|
|
|
Loggat
|
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #12 skrivet: 2012.05.04 - 19:31:06 » |
|
förstår inte vart du vill komma Hemulen. i ost finns ganska många ämnen som är okej, som går att ha istället för kött. Men det är ingen rätt I sig, men det är en köttbit inte heller.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #13 skrivet: 2012.05.04 - 20:49:03 » |
|
Rostade rotsaker och grillad champinjon med ädelost. Pannkaka! LCHF så klart.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #14 skrivet: 2012.05.04 - 20:59:28 » |
|
Jo, jag vet. Men jag har svårt att se en rätt som baserar sig på ost som vegetarisk, även om veggosar äter ost. Man tänker väl mer på grönsaker, kanske med lite ost.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|