Sitter i telefonmöte hela dagen och då kan man passa på att göra lite annat undertiden
Jo jag gjorde en håranalys och resultatet visade på rätt mycket obalans mellan olika näringsämnen och mineraler. I analysen ingick ett samtal med en näringsterapeut. Enligt henne är mitt grundproblem kvicksilver som ställer till den i min kropp. Det låter troligt tycker jag då jag har en hel del amalganfylningar. Kvicksilver påverkar skökdkörteln och binjurarna.
Jag kommer inte riktigt ihåg allt men bisköldkörtlarna blir överproduktiva när sköldkörteln kroknar. Det här gör att jag har för mycket kalcium i blodet så nu är det totalstopp för mjölkprodukter och andra kalciumrika livsmedel.
Jag har också fått en hel drös med kosttillskott för att stärka upp sköldkörtel och binjurar samt att få balans i kroppen och få fart på ämnesomsättning och matsmältning. Dessutom tyder vissa värden på att jag har candida och det stämmer också med symptom som jag har. Jag tycker det här är lite spännande och efter en dryg vecka börjar det hända saker i kroppen.
Till sist det här med kosten och terapeuten slog bakut direkt när jag sa att jag åt lchf, det var för karlar sa hon och tyckte jag skulle äta mer åt gi-hållet med mer protein. Själv ser jag ingen anledning att börja äta bulgur, fullkornsbröd mm men det jag testar är att minska fettet och öka proteinet. Funkar rätt ok matmässigt men jag har inte sett någon effekt på vikten av det.
Ja det var en sammanfattning av resultatet. Jag kommer fortsätta rapportera i de nhär tråden för min egen skull och om någon skulle vara intresserad av att läsa.