jag har läst vidare.
Nu är det så här att om någon här börjar yla om kolesterol, så ska denne först snacka med mig och sedan läsa ett par böcker.
Börjar med Ravsnikov om man vill och eller bara läsa kapitel " kolesterol" på Alzhaimer- boken.
På den sistnämnda var det allra tydligast.
Kolesterol är en viktig byggnadsdel i kroppens fysiologi, den REPARERAR skador.
Har man för lite kan man inte REPARERA skador.
fattar ni!
Det här är hyperviktigt.
De som dör av hjärtinfarkt, 75% av dom har låga kolesterolvärden, kolesterol spelar alltså ingen roll för hjärt och kärl-sjukdomar.
PUNKT.
Ett par typer har bara fiffat kolossalt med forskninsraporter 30 år sedan då det inte var så viktigt att presentera all fakta.
Däremot flera rapporter visar att de älde som har HÖG KOLESTEROL visar bättre kognitiva förmågor på äldre dar än än de med lägre kolesterolnivåer.
När kroppen blidar ketoner till blodomloppet blir det som om man boostar kroppen med superbränsle.
Ketoner bidrar till att laga hjärnans celler och fixa nya.
Alltså om man vill behålla sin mentala hälsa till gamla dar ska man se till att man har hög kolesterol och käka fettigt och nyttigt.
Akta er för alla mediciner och narkos om ni är över 70 år.. folk har blivit dementa efter en enkel operation.
Och massor av folk har fått ALS av statiner.
OM jag nu skulle behöva välja mellan att dö på hjärtinfarkt eller dö på ALS eller lida innan döden på alzhaimers, parkinson eller dyligt. väljer jag hjärtinfarkten alla gånger.
Dessutom visar det sig att jag behöver inte ens välja utan med mättat fett kan jag skippa båda...