väx upp! bli vuxen!!
Nä det är ju inte så det fungerar på det flesta, även om en hel del påstår det. Vi är helt enkelt inte känsliga för grupptrycket att "man måste ha det städat när man är vuxen".
Inte jag iallafall.
Egentligen kan jag inte säga mycket om hur du ska göra för jag gör ju som du just nu, ja inte snabb makaroner osv men annars.. jag fattar inte varför jag ÄNDÅ köper fel saker när jag verkligen bestämt mig att inte göra det. det är starkare än jag.
Jag ska börja med veckomenyer igen. Det gjorde jag för 2 v sen men sen kom det allt möjligt emellan att följa den ändå. Jag tror dock att det är en av viktigaste delarna till att börja med.
Sen.. skippa bröd och såna uppenbara saker- så långt det går. Igår var jag hos mitt CI-märkes huvudkontor på besök, en hel dag och vi fick lunch och middag. Ja, lunch är ju frallor. För att inte ramla omkull av hunger tog jag ju det ändå. (soppan var också något inte riktigt kh lågt) Och middagen var okej men jag smakade av pastasalladen också. supergod! :) Men idag, hemma, blir det inget bröd eller sånt. Då får jag steka ägg igen.
Och hålla ordning på köket det börjar jag lära mig litet grann. Har ett ganska litet kök så om jag har disk stående kan jag inte laga mat. Så jag tvingar mig själv att diska varje kväll. (försöker tvinga min dotter också men det går sådär haha)
Börja med att utesluta bröd och pasta. Sen sockret, men det brukar gå lättare om man redan tagit bort bröd.