Subcalva
idalinda:
:flowers: till Subcava och välkommen hit!
Jag har ingen aning om vad min mens har med din trivsel att göra, men det är helt i sin ordninga att man inte
alltid fattar allt här...
Jap, det stämmer att vi alla äter lite olika, jag tål inte mjöl och mjölk ( får snuva av dom) och har därför börjat ta lite recept från rawfood-böcker, alltså mer frukt på schemat.
Vi odlar också våra egna grönsaker på vanlig villatomt, och de räcker i princip året runt. Det innebär att vi äter alla grönsaker,
rötter och blad efter årstiden och hur de kan förvaras.
Sorla:
Det är det som är så skönt med det här forumet. Man får yttra sig utan att få verbala smockor. Bara Hemul som gärna smackar till folk i huvvet ibland. Men då får man krama henne tillbaka. Hon är som ett barn som behöver kramar när hon blir våldsam. :flirting: :inlove:
Välkomna både Subcalva och Linika. :flowers: :flowers:
Idalinda, rötter är ju "godkänd" LCHF-mat numer. Det har doktorn sagt. :worshippy: :lulz:
Linika:
Citat från: Sorla skrivet 2012.02.17 - 11:29:04
Välkomna både Subcalva och Linika. :flowers: :flowers:
Tack! :D Stämningen på det här forumet är verkligen jättetrevligt :3
Idalinda, rötter är ju "godkänd" LCHF-mat numer. Det har doktorn sagt. :worshippy: :lulz:
Det har väl Annika. D sagt sedan 2005? I moderata mängder i alla fall o.o Det är något jag kan hålla med kritikerna om i bland, det är lite rörigt med alla olika inriktningar, även om grundiden är väldigt simpel :)
Citat från: idalinda skrivet 2012.02.16 - 19:39:50
Jap, det stämmer att vi alla äter lite olika, jag tål inte mjöl och mjölk ( får snuva av dom) och har därför börjat ta lite re
Vi odlar också våra egna grönsaker på vanlig villatomt, och de räcker i princip året runt. Det innebär att vi äter alla grönsaker,
rötter och blad efter årstiden och hur de kan förvaras.
Det här tycker jag är riktigt facinerande :o Synd bara att jag är så lat och pappa helst vill ha gräsmatta (han är sckså lat)
hemul:
MYCKET rötter till och med! :lol:
berittis:
Jag säger som Sorla; Välkomna hit både Linika och Subcalva. :bearhug: Ja, här är det jättetrevligt. Jag läser visserligen både Kostdoktorn och A.D. men det är lite för mycket elaka och vassa kommentarer där. Men det finns en hel del bra också. Men Fetbobba är bäst, enligt mig. :smile:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida