Subcalva
Linika:
Citat från: berittis skrivet 2012.02.17 - 20:19:59
Jag säger som Sorla; Välkomna hit både Linika och Subcalva. :bearhug: Ja, här är det jättetrevligt. Jag läser visserligen både Kostdoktorn och A.D. men det är lite för mycket elaka och vassa kommentarer där. Men det finns en hel del bra också. Men Fetbobba är bäst, enligt mig. :smile:
Jag läser också på Kostdoktorn och A.D. Men känner verkligen att stämningen inte är lika välkomnande där. Där kan man hålla koll på intressanta saker, nya rön och klavertramp, vilket alltid är kul, men det känns inte riktigt som rätt ställe att vända sig för att hitta gemenskap :/
Ninnan:
Linika
"klavertramp" ? :loony:
Linika:
Det brukas ju tas upp när någon 'motståndare' säger något riktigt dumt :P
Subcalva:
Tack, tack för alla välkomnande tillrop!
idalinda, jag läser intresserat om dina smothies och tycker de stämmer väl in i min näringsteori. :smile: Jag kan mycket väl tänka mig att prova i sommar när kirskålen börjar växa.
Det kategoriska synsättet hos många LCHFare är det jag tycker sämst om. När man försöker diskutera studier som pekar på motsatsen till vad LCHF säger så börjar ofta personargumenten komma. Det är en anledning till att jag nästan inte läser på Kostdoktorn längre. Dessutom tycker jag att Doc själv mer och mer kör löpsedelsteknik på sina inlägg och är sen i stort sett frånvarande i diskussionerna i kommentarerna. Jag skulle vilja se lite mer analys av olika studier med Docs kommentarer. Då skulle det kanske ge mig något i utbyte.
Mynlen:
det är han inte interesserad av. jag läser mest kommentarerna för det finns ju en hel del som säger vettiga saker. Men eftersom Doc själv sällan argumenterar tycker jag som du, det blir löpsedligt...
Det JAG gillar(de) mest av LCHF i början är att man kan anpassa den till som du vill ha den. Ofta fick jag frågan: får du äta det eller det. Mitt svar, jag får äta ALLT, men jag avstår. För det är ju upp till mig hur mycket kh jag äter.....
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida