Surkål?
Nizhoni:
Nu börjar inköpet kännas lite bättre, jag kanske chansade rätt i alla fall. Men jag måste avvakta tills jag har mer plats i kylen innan jag öppnar burken, just nu är kylen proppfull. Jag är lite nojig på kylförvaring. :blush:
Så den går att äta både varm och kall, eller? Blev lite förvirrad där. Men det låter gott i alla fall, tack alla! :thumbsup:
Den där inlagda gurkan vet jag inte om jag tänker prova, jag gillar inte inlagd gurka i vanliga fall så det ska mycket till innan jag gillar deras gissar jag.
Mynlen:
friterade frallorna kan du skippa, det receptet har jag inte kvar. Förutom att ha hel kummin i surkålen.
moset är ju bara att testa eftersom du äter potatis. jag kommer nog att äta det när jag har nått målvikten. Ibland iallafall. det är härlig vinterkost!
Och Nizhoni, den innehåller mycket C vitamin. rå mest, men värmd säkert en hel del också! Koka den bara inte länge som vissa gör, så synd om det hela!
Nizhoni:
Då blir det förmodligen kall eller bara lite ljum för att slippa det kylskåpskalla. :smile:
hemul:
Men den är god kall. Tänk pizzasalad. Det är ju fejkad surkål från början. Ät en tuss som den är med lite olivolja och salt på så du får känna hur den smakar. Du är rädd att det ska vara äckligt va? Det är det inte. Bara lukten ur burken är det, men den försvinner så snart man lägger upp kålen. :lol:
Nizhoni:
:blush: Ja nog är jag lite orolig över hur det kan smaka. Och jag vet att jag inte kan motstå frestelsen att lukta när jag öppnar burken, fastän jag vet att det ska lukta äckligt. Nå, har jag lyckats äta surströmming så ska väl surkål också gå bra. :crazy:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida