Pasta (spagetti) för LCHF? |
<< < (4/7) > >> |
hemul: Jag åt revbensspjäll med surkål och äppelmos idag (nä, ingen potät du!). Det var så jäkla gott med äppelmoset och surkålen ihop, något jag inte alls hade väntat mig faktiskt. |
Mynlen: sursöta frukter går jättebra med surkål. Men surkål med äpple är ganska "normalt" här också. stekt äpple till t.ex.. Vi ska snart gå ut och plocka valnötter, och på hemvägen ska vi handla surkål. jag blev så JÄKLA sugen. Kanske jag steker dom två äpplen vi har, dom börjar bli litet för mjuka snart.. mm stekt sidfläsk till :dribble: och Linnea får en pizza. Hon gillar varken surkål, sidfläsk eller äpple... men däremot pizza :) |
hemul: Här tror jag de brukade riva äpple och blanda med surkål förr, så det hade jag hört. Men äppelmos - tycker det låter skitäckligt men det var hur mumsigt som helst. Valnötter! Växer de vilt i Holland? :dribble: Om du väntar några veckor kan du få köpa av MIN surkål. Men det blir dyrt. :biggrin1: |
Mynlen: vilt vet jag inte för det är planterade skogar här :) Men valnötter växer också i sverige. På gotland vet jag dom gör det. För jag har färgat med valnötsskal när jag gick folkhögskolan där... (vävlinjen) Min kompis hade fyllt två plastkassar på nolltid, och rostade sen i ugnen och det blev sååååååååååååååååååååååååååååååååååå jävla gott! |
hemul: Ja just det, det stämmer. Men det är nog undantag. Kanske finns det i Skåne också. Älskar valnötter. Skicka en hink med smöret! Har ni allemansrätt i Holland? Ni kan bara gå ut och plocka? |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |