men om det är ett seriöst hostingsföretag har dom fysika mirror servrar på ett annat ställe!!! Eller har dom inte det?
Det är det nog väldigt få som har. Här görs ivf täta backupper (jag tror det är då servern blir seg framåt midnatt, det tar en massa resurser) Däremot ska väl datacentret se till att inte sånt här kan hända. Flera stömkällor o.s.v., allting dubblerat liksom Jag förstod inte det tekniska i vad som egentligen hade hänt, men någon minuts nertid ibland är acceptabelt. Shit happens. Så här många timmar är katastrof. Något som inte borde kunna hända hände och när det gjorde det hade de inte kapacitet att fixa det snabbt tydligen. Jag vet inte om det räknas som otur eller om datacentret fubbat sig.
Om jag minns rätt kan ett sånt där "skåp" på bilden rymma upp till 40 servrar beroende på storlek. Bara den raden vi ser skulle det alltså kunna vara 360 servrar. Varje server kan hantera flera hundra domäner, om de är små som vi. Den där raden kan representer 50 000 domäner och mer och det är en stor hall full av dem, kanske flera hallar. Vet inte hur stort det är. Större företag har förstås sina egna serverar och delar inte och man vet ju inte hur fördelningen är, men tanken svindlar hur som.