chokladgodis

<< < (6/7) > >>

Mynlen:
den där fudgen är inte gott innan den stelnat. och konstigt nog gillar jag den nu litet för mycket, den blev godare o godare för varje smakprov... OJJJJ!

hemul:
Blir konsistensen bättre ju längre den får stå alltså?

Mynlen:
jo, och smaken. Den blir riktig "starkchokladig" typ.  Nu ut o gå, även om det ser ut att bli regn.. fram till affären ska vi gå och med en omväg hem. Om jag lyckas få Linnea så knasig hahah!

kwidell:
Så din fudge stelnade alltså?.. jag gjorde nämligen också ett försök i går..  :nod-yes: men ajg hade lite socker i min också då jag tänkt bjuda på den.. men den vill inte stelna!..  :sad: smaken är det inget fel på alls!.. men den är som ett mellanting mellan kola och kolasås..  :laugh: åså den hamnade i varsin skål som avnjöts som efterrätt i stället..  :nod-yes: .. tror jag lät den koka för kort tid kanske?.. men den hade segat till sig rejält i grytan endå! .. :confused3:

Mynlen:
ja den stelnade men den blev inte som fugde normalt. Men sås var det inte heller.

Om du kokar den för länge börjar den skära sig och då har man en fetthinna över den som stelnar till smör. Äckligt. tror inte sockret spelar så stor roll egentligen men kanske du kokade för kort ja.

Lät du det stå LÄNGE i kylen? Dvs minst över natten och längre?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida