Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 23:28:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4 5   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: walkingskor  (läst 37986 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #15 skrivet: 2011.07.16 - 15:23:41 »

Men jag tycker stämningen är allmänt hätsk i hela tråden.  :shake_head:

Det är inte kul att läsa där längre. Jag läser bara docs artiklar och skiter i kommentarerna. Jag yttrade mig för någon månad sedan och fick ett snorkigt och nedsättande svar från någon. Sen dess ids jag inte bry mig om dem som skriver där.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2011.07.16 - 15:48:45 »

Jag tycker det har varit ganska deprimerande stämning hela tiden, tyvärr. Jag menar innan doc också. Men då var det de religiösa tokarna som fick huden att krulla sig. Nu är det jävligt aggro och besserwissrigt. Lite farligt nästan, en massa människor som kastar sig över wikipedia så fort någon har en medicinsk fråga och sedan levererar ett tvärsäkert svar utan att egentligen veta vad de pratar om. Folk kan ju ta dem på allvar, tro att de är läkare eller nåt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ena
Sr. Member

Smörklickar: 6

Antal inlägg: 287

« Svara #17 skrivet: 2011.07.16 - 23:05:18 »

Ja, och jag tänkte att om jag la mig i skulle det bara trissas upp ännu mera. Men jag satt beredd med "RÖR INTE MIN ENA!" på klippbordet, färdigt att klistras in.  :laugh:

Det roligast var nästan att han inte verkade ha ett dugg pejl på att du bryter på danska. Snacka om dålig språkuppfattning där. En rasistjävel som kallar en dansk för blatte sätter ju liksom krokben för sig själv rätt rejält. :tongue:
   Tack!      :inlove:

Ja, jag blev också lite förvåned. Han vet inte mycket om språk. Eller om namn. :sneaktongue:
Jag fick en del roliga bemärkningar i början här i Sverige. Men mitt namn ÄR faktisk Ena!   (kanske där är lite blatte över det.  :hm-hm::lol:

Iövrigt har du helt rätt i ditt syn på hela "bevägelsen". Jag "vågar" inte berätte andra ställe än här, vad jag har upplevt mht viktminskning och andra negative saker.
De rivar garanteret huvudet av mig. Lite trist, för det skulle jo faktisk kunne debatteras hos doc, men fanatismen står ju som spö i backen.  :huuh:

Loggat

"Av alla attityder är den moraliska den mest oanständiga"
Oscar Wilde
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2011.07.16 - 23:11:41 »

från det Ena till det Anders.. ööh.
tycker det är ett helt OK namn, även om det betyder något på ett språk Anders betyder här i holland "något annat". så det är ganska roligt också. (vad har ni danskar med namn som betyder något på andra språk  :tongue:)

Men mitt efternamn har en betydelse på svenska också.. Harmsen heter jag. Lyckligtvis gammaldags svenska det  :crazy:

jag har inte så mycket efarenhet av kostdoktorn sida. Bryr mig inte så mycket om kommentarerna fast ibland är det interssant att se hur det spårar ut redan efter första eller andra inlägget.  Låder det glida från mig som vatten från en anka.  :turkey: :dancing_chicken:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #19 skrivet: 2011.07.16 - 23:24:41 »

från det Ena till det Anders.. ööh.
tycker det är ett helt OK namn, även om det betyder något på ett språk Anders betyder här i holland "något annat". så det är ganska roligt också. (vad har ni danskar med namn som betyder något på andra språk  :tongue:)

Men mitt efternamn har en betydelse på svenska också.. Harmsen heter jag. Lyckligtvis gammaldags svenska det  :crazy:

Anders..... liknar annorstädes som ju är på ett annat ställe på gammelsvenska. Holländskan har nog en hel del ord som liknar svenskans, via danskan. Festligt! Och det är ju inget att var så harmsen över.  :lmao: Hrmmm, jag är nog trött som tyckte den långsökta ordvitsen var kul.  :blush:

Bäst jag gör som Knut och knyter ihop mig.  :nightie:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2011.07.16 - 23:43:08 »

Iövrigt har du helt rätt i ditt syn på hela "bevägelsen". Jag "vågar" inte berätte andra ställe än här, vad jag har upplevt mht viktminskning och andra negative saker.
De rivar garanteret huvudet av mig. Lite trist, för det skulle jo faktisk kunne debatteras hos doc, men fanatismen står ju som spö i backen.  :huuh:

Jo, så är det ju. Ingen är liksom intresserad av ta reda på hur det verkligen förhåller sig. Man har en handfull "sanningar" och de får inte ifrågasättas. Där krävs inga studier, utan det grundar sig mycket på allmänna lowcarbmyter tror jag som sedan plockats upp av våra svenska gurus. Det är väl enklare att fortsätta att jubla över dem det faktiskt funkar bra för och ignorera de andra. Kollade på KiF härom dan och där var massor med trådar skapade av folk som inte gick ner i vikt och ville ha hjälp. Folk som mått dåligt har man ju också sett en del, men då skylls det alltid på något annat.

Det är underbart när någon som ätit LCHF ett år eller mer beklagar sig över att vara helt slut, tappa håret o.s.v. och får svar som "Du kanske är stressad" eller "Det är typiska omställningsbesvär". Sicken brist på empati en del besitter. Bland det roligaste är när man föreslår glutenintolerans - på lowcarb.  :lol:
Loggat

Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #21 skrivet: 2011.07.17 - 00:20:33 »

Jag har haft några nätter med duster hos doc. nu   :bang_head:
Men som du säger, det är svårt att komma med fakta där.
Jag får försöka hitta andra saker som roar mej på nätterna  :rolleyes:
Loggat
Ena
Sr. Member

« Svara #22 skrivet: 2011.07.17 - 00:29:39 »

Det är underbart när någon som ätit LCHF ett år eller mer beklagar sig över att vara helt slut, tappa håret o.s.v. och får svar som "Du kanske är stressad" eller "Det är typiska omställningsbesvär". Sicken brist på empati en del besitter. Bland det roligaste är när man föreslår glutenintolerans - på lowcarb.  :lol:
Det jag har det svårest med är fanatismen. Det är farligt, för da blir du blind!
Tyvär inte bara blind men också dum!  Som nu denna professor Göran, som Ninnan försökar sig med. Hon kommar ingenstans.
Och det  finns många som han.
Egentlig är det ju det atypiske som är intressant. Inte alla som reagerer efter boken.
Loggat

Oscar Wilde
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2011.07.17 - 00:46:17 »

Precis - både vad gäller fanatismen och det atypiska.

Det var fanatismen, bokstavstroendet och bristen på ifrågasättande som stötte mig från början. Man tror att man ifrågasätter etablissemanget därför att man lärt sig upprepa vad ledarna säger. Men att man kanske visar samma slavbeteende gentemot sina nya gudar, det tycks de flesta vara blinda för. Det är lätt äcklande, faktiskt. Och fakta? Vem behöver underbyggda fakta, det räcker med "Guru X säger" och "Det funkade ju för Y".  :shake_head:

Har ni sett sajten som Jimmy Moore kokat ihop förresten?
http://eatlikeaswede.wordpress.com/
Med den där löjliga gallupundersökningen som Optimal förlag gjorde som konstaterar att 1/4 av svenskarna äter LCHF på prominent plats. Man skäms. Han vill ju göra en dokumentär om LCHF och Sverige också. Då får vi väl se Sverige som vi aldig sett det förut, landet som flyter av talg och ister.  :laugh:

Ändamålet helgar INTE medlen. Att ljuga och luras är fult. Och ger en jäkligt dålig smak i munnen. 

Och Ninnan får väl sluta föröka sig med professor Göran (jag tyckte du sa så först).  :lol:
Loggat

Ena
Sr. Member

« Svara #24 skrivet: 2011.07.17 - 01:28:05 »

Haha - Ninnan har ju just berättat, att hun har viktigare ting för sig på nätterna.  :laugh:

Jag vet inte varför Sverige har blivit så intressant för Amerikanare.
Men om inte jag misstager mig helt, tror jag det hängar ihopp med doc. Han är mycket pro-Amerika eller :ignore:

Det är virklig att lures att säge att 1/4 svenskerna äter LCHF.
Men du vet, där findes 2 slags statistik, som salig Mark Twain sagde: Lögn och förbandet lögn. (tror jag nok det var) :hmm:

Men nu vil jag gå och lägge mig. Har släpt DANSKA sjösten halva dagen.  :lol:

Sov gott hemul :inlove:
Loggat

Oscar Wilde
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2011.07.17 - 09:08:20 »

jag orkar inte ens läsa alla inläggen helt. Men det jag ofta tycker är att det väldigt mycket hänger på tonen hur något skrivs, ganska ofta menar folk precis samma men tonen och ordvalet verkar göra som om dom motsäger varandra.

Men, inte bara med LCHF, även med andra saker finns det alltid folk som anser sig veta hur det hänger ihop. Och tycker man inte som denna är man dum och helt från vettet osv. Jag har slutat svara på sånt, även om jag oftast då skriver "men JAG tycker inte att det är så, att du tycker annorlunda är helt ok, men det är Inte MIN mening".

Doc verkar -så vitt jag kan se det- ganska liberal, även om han har sin egen mening, så har jag inte känslan av att han tycker alla ska göra som han. Men men.. jag håller inte på så himla länge med det här än och så är jag för lat att läsa in mig helt och hållet på allt.

jag gillar det här. För alla verkar ha få sin egen mening. Även om den är annorlunda eller tvärtemot vad någon tycker.

Kram på er! :bearhug:

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2011.07.17 - 12:40:27 »

Jag vet inte varför Sverige har blivit så intressant för Amerikanare.
Men om inte jag misstager mig helt, tror jag det hängar ihopp med doc. Han är mycket pro-Amerika eller :ignore:

Doc är väl en bra poster boy. Han verkar ju ha charmat dem på kryssningen. Så har han ju onekligen en stor blogg, även om den knappast är världens största hälsoblogg som JM ogenerat påstår och en stor del av sidvisningarna kommer av det eviga käbblet. Det är väl nåt nytt och fräscht att kunna sälja samma gamla som The Swedish Diet. Vi har ju rätt bra rykte i världen. Ett fall av "if you scratch my back, I'll scratch yours" tycker jag det ser ut som.

Citat
Det är virklig att lures att säge att 1/4 svenskerna äter LCHF.
För att inte tala om påståendet att man kan läsa LCHF på akademisk nivå i Sverige... Som sagt, man skäms.  :redface:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2011.07.17 - 12:48:37 »

jag orkar inte ens läsa alla inläggen helt. Men det jag ofta tycker är att det väldigt mycket hänger på tonen hur något skrivs, ganska ofta menar folk precis samma men tonen och ordvalet verkar göra som om dom motsäger varandra.
Gott om folk som tror de själva ska framstå i bättre dager om de får andra att framstå i sämre.

Citat
jag gillar det här. För alla verkar ha få sin egen mening. Även om den är annorlunda eller tvärtemot vad någon tycker.

Det är väl tänken. Hoppas det får förbli så.  :inlove:

Det är ju så det är också. Det finns sällan bara en sanning. Och en del sanningar är inte ens sanna. :tongue:
Loggat

Ninnan
Superhuman

« Svara #28 skrivet: 2011.07.18 - 00:20:01 »

Tyvärr blev det ännu en kväll och natt med professor Göran  :sad:
antingen får jag släppa honom eller göra så här;  :guns:
Jag tycker inte om honom!!  :guns:  :guns:
Loggat
Ninnan
Superhuman

« Svara #29 skrivet: 2011.07.18 - 00:23:31 »

Godnatt alla här!  :yawn:
Loggat
Sidor: 1 [2] 3 4 5   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544