Bacon explosion! Grillat är godast!
Mynlen:
Citat från: /LO skrivet 2011.07.20 - 00:19:24
Ugnstermometer 75 grader! För mager bacon? För lite ost?
Pa galler... visserligen tankte jag att det skulle bli sa men eftersom originalreceptet babblar om grillning sa trodde jag det var smartare. brodform ar en smart ide.Och jag tycker stekt bacon ar godare an kokt bacon :lick: men det funkade ju inte!
ungstermometer har jag inte anvant. bara pa kann. Nasta gang! :smack_head:
baconen var inte mager eller jo, den heter mager men den ser ur som vilken bacon som helst. Osten var feta for jag hade inget annat, fast vanlig ost kanske hade varit en ide. Vitloken blandar jag I farsen nasta gang. kasnke litet hackad lok ocksa. :hm-hm:
kwidell:
om du kör den i brödform först tills den är klar. ta sen ut den och lägg i en vanlig ungsfast form. sätt ugnen på grill.. in med härligheten högt upp och kör på hög värme tills baconen har fått färg!.. då blir den saftig innuti och knaprig på ytan :lick: alt kan man också, om man har tillgång till det, bränna ytan lätt med en skärbrännare!.. :rolleyes: det funkar fiiint! :tongue:
Corny:
Kwidell! I love you, but I hate you! :inlove: :mad_viking:
Du fixade alltså den här saken ganska så snabbt på ett sätt som oxå är bra. Jag är imponerad, för själv hade jag inte gjort det! Dessutom är jag så j-la avundsjuk! :nod-yes:
kwidell:
:lmao: Tack för den vännen! :inlove:
fast nu är det ju så att det inte är jag som fixat, utan min kära make :inlove: :flirting: .. vi gör nämligen just så när vi gör köttfärslimpa.. som vi alltid gör Baconlindad! :nod-yes: så det är ju precis samma princip på denna! :flirting:
Corny:
Lägger ni ner bacon i en form till att börja med?
:confused3:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida