godmorgon alla! Ni vill säkert inte höra hur det var hos ortopeden. Men jag kommer att berätta ändå!
Det var ett jättebra samtal och undersökning. Först röntgenbilder, sen vänta på dr och samtal. Jag hade, för första gången hos en läkare, med mig en skrivtolk. Superskönt var det, även om det gick att läppläsa det mesta han sa. Vi pratade om när och hur det gjorde ont osv. Sen undersökte han mig, jag fick röra armarna osv. Vid någon rörelse gjorde jag en "undvik smärta" rörelse och då frågade han: vad var det där? Sen kollade vi tillsammas på bilderna :) Jag har litet kalk på 2 ställen, inte så himla farligt men det är slitage och det kan vara orsaken.
Sen gjorde en annan en UL undersökning och där kom fram i att jag har en "avriven" (vet inte hur det kallas på svenska, bursten kanske?) sena. Om man haft en olycka och den är avriven helt kan man inte lyfta sin arm men tydligen kan den vara avriven delvis. Det är en gammal skada. På sätt o vis är jag jätteglad dom hittade det, nu vet jag att det verkligen är något där. Fick en spruta precis på rätt ställe och ska vila axeln nu. Läkarn var ganska förvånad: "Hm det där hade jag inte förväntad mig" sa han några ggr.
Snart sjukgymnastik igen men mest i att lära skulderbladet att röra på sig bättre igen. För pga smärtan har jag börjat röra allt litet minder bra typ. Om det verkligen inte blir bättre får det nog bli operation, men vid såna gamla skador är det inte första man försöker.
Det går inte att sitta längre stunder vid datorn, jag gav min axel riktig vila sista dagarna!