Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 15:51:28 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 157 158 [159] 160 161 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 962354 gånger)
0 Medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2370 skrivet: 2013.10.16 - 08:49:37 »

Snacka skit! Det är ju jättemycket ner på kort tid. Ett kilo hit eller tid kan bero på mycket. Kanske var det det lägsta som var "fel", kanske är det dagens vikt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2371 skrivet: 2013.10.16 - 08:57:00 »

:club_idiot: Det är klart att man släpper en massa kilo i början av svältperioden. Men om man fortsätter svälta drar kroppen ner energiåtgången till minimum. Ska viktnedgången fortsätta måste hon strypa mattillgången ännu mera. Direkt hon stoppar i sig något lär väl allt hamna på maggen. Vore det så enkelt att man kunde svälta sig ner i vikt skulle varenda jäkel göra så. Tror det är därför den där 5:2 metoden funkar så bra för många. Innan kroppen drar i nödbromsen börjar man äta några dagar igen innan nästa korta svältperiod. Men ett par-tre veckor på svält får omvänd effekt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2372 skrivet: 2013.10.16 - 09:09:34 »

Är det därför de var så tjocka i Belsen?  :bg:

Jag menade inte så. Jag menar att man inte ska lägga så stor vikt vid en tillfällig avvikelse. Fortsätter hon att gå upp är det ju något annat.
Loggat

Sorla

« Svara #2373 skrivet: 2013.10.16 - 09:42:50 »

Jovisst.  :glare:

Men så är hon ju stressad nu på flera sätt. Och det är inte heller bra med hormonpåslag och hela midevitten som det såklart finns forskning på, men som jag inte orkar leta reda på nu. Mynlen, du är i alla fall inte ensam. Vi är här med dig och slåss om vad som fattas dig. Det känns väl skönt.  :flirting: :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2374 skrivet: 2013.10.16 - 10:21:19 »

Hon har ju gått ner, totalt sett!  :huuh:
Loggat

Sorla

« Svara #2375 skrivet: 2013.10.16 - 10:31:43 »

Det har hon.  :nod-yes: Men het plötsligt som ur det blå gick hon upp ett kilo. Och hur hon beskriver tror jag att hon äter på tok för lite för att det ska gå väl i längden. Men det är bara som jag tolkar vad  hon skriver. Allra bäst vet nog Mynlen.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2376 skrivet: 2013.10.16 - 10:32:23 »

När jag går ner så dippar jag ner på en vikt och pendlar sedan upp och ner innan jag slutligen hamnar på den vikten mer permanent tills samma sak händer igen vid ett senare tillfälle, så för mig hade detta varit helt normalt....
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2377 skrivet: 2013.10.16 - 10:38:27 »

Jag har också gått upp ett kilo sedan igår. Det beror inte på att jag åt för lite.  :bg:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2378 skrivet: 2013.10.16 - 14:46:29 »

Ni är så snälla och härliga ni!!!

Jo, jag vet att jag kanske äter för litet. Men ändå, äggmjölk på morgonen (kaffeäm) och lunch och kvällsmat, helt utan är jag inte. Äter ungefär som anna Hallens rekommendationer. hand proteiner, hand grönsaker och dl fet sås.

Det kommer nog att gå bra igen, tänkte på att det kanske var ägglossning på gång också. Tar det väl på söndagen och ser vilken vikt jag har.

annat är ju också att jag nu börjar bli ledsen på att relationen är över, inte för att jag saknar honom, nej men jag känner mig som en slit och slängvara. Han vill inte ha någon kontakt alls längre verkar det som, är blockad både här och där. och att han har varit 5 år styvpappa verkar han inte bry sig om alls längre. Det gör ONT, för vi har inte förtjänat detta på något vis.

Och så tanken att han har kul och en varm säng att krypa i gör mig litet avundsjuk på något konstigt sätt.

Imorgon akupunktur igen, hoppas hon kan ge mig litet styrka.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2379 skrivet: 2013.10.16 - 14:49:31 »

förresten, köpt mig en present idag. (förutom två jackor, en vinterjacka och en mellanjacka :)) en flaska parfym. J´adore . Betyder så mycket som "jag älskar" eller jag gillar. så jag kan gilla mig själv :)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2380 skrivet: 2013.10.16 - 16:47:04 »

Bra, bra!
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2381 skrivet: 2013.10.20 - 10:29:37 »

91,6.

men bryr mig inte så mycket. fortsätter väl när det är dags igen. har inte svullat något, äter "bra".. mer kan jag inte göra!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2382 skrivet: 2013.10.20 - 10:55:16 »

Det är dags snart. Jag tror vi håller på att rätta in oss så det blir samma förhållande som förut igen. Då kommer vi båda att börja gå ner bra igen. Det tror jag stenhårt!  :nod-yes:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2383 skrivet: 2013.10.20 - 11:44:08 »

:nod-yes: trevligare att göra resan tillsammas!!!

Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2384 skrivet: 2013.10.25 - 08:15:49 »

Trots att jag fortfarande  inte syndar eller ater mycket sa gar jag upp i vikt igen.

GRRRRR

Visst ater jag mer an for 2 v sen, men verkligen inga stora portioner. Igar blev jag less och at nagra rutor choklad :(
Jobbig period for sorgen dyker upp da och da.

Har sa mycket kvar att gora att jag blir less och trott jamnt. Spelar sakert en roll ocksa!

Loggat

Sidor: 1 ... 157 158 [159] 160 161 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544