Ary
Gäst
|
|
« Svara #2040 skrivet: 2013.04.27 - 20:14:26 » |
|
Klart du ska njuta! Lite lagom. Minns så väl Hemulens kommentar häromdagen hehe. Förstår att det är mer av en utmaning med skåpen fulla med godsaker. Kanske du kunde gör anpassade desserter och hålla kolhydratsfällorna under kontroll lättare? Vet inte någon i släkten är "allergisk" mot lowcarb men det man inte vet. Jag sede ju att det inte skulle regna (typ)!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #2041 skrivet: 2013.04.27 - 20:19:23 » |
|
Avundsjuk! Men ni har väl mycket varmare än vi nu va? Generellt menar jag. Vi hade en underbart solig och varm dag. Man kände grillukt hela dagen.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #2042 skrivet: 2013.04.27 - 20:26:03 » |
|
det konstiga är att svärisarna var ganska lowcarb också men idag såg jag dom äta bröd igen. Men ingen är allergisk mot vårt lowcarbande men svärsyster och hennes barn är typ som kor... äter litet hela tiden. Vet inte om dom gör det hemma också men här springs det till skafferiet titt som tätt. Efterrätt vill jag inte ha eller göra. Svärfar är herre över köket Men jag tar det väl litet lugnt och njuter av en kaka e.d. då och då. det är trots allt semester. Och jag vill gå minst 10 km varje dag, förresten är nog en promenad på stranden dubbel så tung som en vanlig promenad. Går även där med stavar, skönare! Nu ska vi ha typ frågesport.. så jag rusar!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #2043 skrivet: 2013.04.27 - 20:37:20 » |
|
Ät kakor du lilla Mynlen. Vill bara förvarna dig om att jag kan vara farlig i morgon (om gårdagens katrinplommonsoppa och dagens resultat av densamma ger önskat utslag vill säga).
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #2044 skrivet: 2013.04.27 - 23:05:10 » |
|
Du har hursomhelst redn gått om mig. Det står ju inte rätt tilll med mig just nu
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #2045 skrivet: 2013.04.30 - 11:50:59 » |
|
Flera promenader dagligen, kakor och chipsliknande saker, kex till ostbrickan mm gör nog att kommande söndag blir en spännande vägdag :) Och tårta idag!
Jag har släppt loss striktheten, njuter av det och tar igen snart.
Konstiga bara är att jag är väldigt stel i kroppen. och bäckenet tja.. strular ganska mycket. Få se om jag kan få tag på en osteopat när vi är hemma igen för något står inte helt rätt till i min kropp.
NU har vi ingen drottning längre i holland. Dvs inte som högsta monark. Nu är det Kung Willem Alexander och Drottning Maxima. Litet konstigt känns det allt och hela holland "färgar oranga" idag. Jag glömde min oranga tröja...
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #2046 skrivet: 2013.04.30 - 12:00:45 » |
|
Ha! Jag släppte allt igår jag. Har glömt vad jag vägde i morse, men det var antingen i övre regionerna av 96 eller 97. Nåja, det mesta kommer väl ut igen. Inom kort också känns det som. Vad symboliserar organge för nåt? Jag kanske måste bli holländare. Orange är min favoritfärg just nu. The queen is gone. Long live the king!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #2047 skrivet: 2013.04.30 - 18:26:46 » |
|
Jag vill också veta varför orange?
Har du fått en massa låsningar i kroppen? Har du testat att köra uppvärmning och sen ligga och vrida dig på golvet?
Skrivet i Tapatalk
|
|
|
Loggat
|
Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #2048 skrivet: 2013.05.01 - 10:14:41 » |
|
ska förklara oranga senare, håll på med det igår och då dog uppkopplingen tills imorse. Så nu ska jag läsa det viktigaste och sen iväg och då hoppas jag uppkopplingen är bra fortfarande. Annars är jag hemma fredag e.m.
Känns bättre redan nu, har bastat igår också. Var säkert reaktion av kroppen på alla kh jag sätter i mig.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #2049 skrivet: 2013.05.01 - 20:06:57 » |
|
OK. om oranga:
liksom ert kunganamn är bernadotte, är "vårt" kunganamn "van oranje", av oranien. Oranje nassau var en del av (frankrike men då spanien) där en av våra kungaförfäder kommer ifrån eller vad det nu var, vet inte så noga.Bara att Willem van Oranje var vår första "kung". Oranje är också en benämning av apelsin, som även kallas orangneäpplen här.
Men eftersom orange är en viktig del av vårt kungahus, har vi oranga vimplar ovanpå flaggorna när något med kungahuset är värt att flagga :) Och på det viset har oranga blivit vår nationalfärg.
Kung Willem-Alexanders egen flagga (eller hur det nu heter på svenska, här har det ett annat namn än flagga, hans persolinga .. öööh.. banier :)) är oranga med tja tror det var blått kryss med olika delar på. Den hissades igår. När nästan lik hans mammas banier.
Jag tycket det var speciellt att se abdiceringen och sen -vad det nu heter på svenska: där han lovar typ- på tv och pompan och ståt. Tror han kommer att bli en bra kung, även om det mest är ceremoniellt. I hans tal märktes det redan att han är ganska "normal" (till skillnad från hans mamma som var ganska strikt och ståtlig) i hans språk osv. Maxima är en strålande drottning och så har dom tre ursöta döttrar.
Tror nu inte jag är så mycket för kungahus mm. Men ändå ger dom ett visst "traditionsfasthets" som förbinder männsikor. Så länge han inte kommer att synas i en privat strippklubb eller nåt :) Men det tror jag inte.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #2050 skrivet: 2013.05.01 - 20:43:07 » |
|
Jag tror du menar "kröningen".
Jaså, jag såg dem på TV, då när hon abdikerade och tänkte "hon verkar ju som vilken tant som helst", men det var fel då. Våra är också väldigt stela, men det är nog inte så mycket för att hålla på formen som att de uppenbart inte trivs i sina roller. De norska och danska tycker jag verkar både sympatiska och folkliga och kan uppträda naturligt inför folk också.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #2051 skrivet: 2013.05.01 - 21:07:24 » |
|
nej, det är ingen kröning!! blir man krönt (kröntgat, krönigad ????) kan man inte abdicera!
har använt google translator.. det heter inviga. Engelska drottningen är kronad, hon förblir drottning tills hon dör. Det flesta kungahus är invigda, då kan man abdicera.
(lärt mig den här perioden)
WA fick inte heller kronan på skallen. Synd!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #2052 skrivet: 2013.05.01 - 21:47:35 » |
|
Äre sant? Men vad då, abdikera måste väl alla kunna. Vad skulle hindra dem liksom?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #2053 skrivet: 2013.05.01 - 22:27:31 » |
|
lagen, eller vad det nu heter.
Jag kan inte hitta svensk information om det men det var mycket skriverier om det i tidningarna här. Elizabeth kan inte abdikjera, även om hon skulle vilja. Eftersom hon är kronad. På wikipedia finns litet om kröning. Men inget om att man inte kan abdikera då. Nja, så viktigt är det inte iallafall :)
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #2054 skrivet: 2013.05.02 - 07:46:22 » |
|
Jo, men i praktiken. Om kungen säger nu slutar jag och drar, vad kan hindra honom? Blir han kastad i fängelse? Att avsätta honom är ju inget straff i den situationen liksom.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|