Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 22:39:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 964177 gånger)
0 Medlemmar och 46 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #810 skrivet: 2012.02.19 - 14:39:24 »

men du äter väl vit D också`? det gör inte jag... Men jag är också nyfiken på om mina vader plötsligt börjar krympa :)
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #811 skrivet: 2012.02.19 - 14:50:33 »

Ja, men det har jag aldrig märkt någon effekt av. Immun mot förklylningar var jag redan.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #812 skrivet: 2012.02.19 - 15:20:20 »

Nä, men sitter o funderar på vit D efter Docs inlägg om vit D nyss. Om det har samband osv.

Jag är sover väldigt dåligt redan några veckor, det är säkert skälet till att jag blivit sjuk. Och jag sover dåligt pga pengabrist och annan stress.
då hamnar man i en ond spiral..... Hoppas att magnesiumet ger mig litet extra energi! Det gjorde det förra ggn jag åt magnesiumcitrat, men jag fick svårare och svårare att svälja dom där bautapillren. Dom här kapslarna (kapsylerna?) glider fint!

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #813 skrivet: 2012.02.19 - 21:00:03 »

Pja, jag vet ju inte egentligen. Jag började med de mer högdoserade D-vitaminkapslarna några månader innan jag började banta. Inte jag jag ner nåt av mig själv de månaderna men det gjorde ju inte de i studien heller. De fick lägre andel fett. Har ju inte jag någon aning om, men jag tvivlar.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #814 skrivet: 2012.02.20 - 09:57:56 »

-har intagit soffläge igen--

fast nu efter en dusch mår jag litet bättre.  Bara det att jag fick ett tinnitusanfall nyss. BLÄ. Men även den kommer att gå över. bunkrat upp med böcker (på plattan, fick stephen king böcker av en kompis) datorn, mobilen, fjärrkontrollen, kanna te. Är dock sugen på något men vet inte vad och har inte mycket hemma. är såklart sugen på saker jag inte VILL äta. som Nutella. Eller kex. Mariakex som jag normalt inte gillar alls. tur nog har jag dom inte hemma.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #815 skrivet: 2012.02.20 - 10:33:57 »

Får du tinnitusanfall när du spänner muskler och inte slappnar av, som vissa av oss andra? Eller är det annat som skapar dina anfall?

Eländiga sjuka att sabotera. Här har den också anfallit. Ska lägga mig i soffan jag med, efter att ha ringt ett antal telefonsamtal som var tvungna att genomlidas. Datorn på knäkudden, fjärrisen till tvn och ingefärste som ska kokas igen nu. Här finns dock inget sug efter något annat. Tvingade i mig ett par ägg mosade med lite smör tidigare. Smakade nada.

Krya på oss! :there:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #816 skrivet: 2012.02.20 - 10:40:45 »

jaa krya på oss! Det är just flunsantiden nu..

Tinnitussen vet jag inte vad det beror på att den kommer, förutom stress. Stress på jobbet hade en stor andel i 2010, då jag var hemma i en månad. Dom hade placerat mitt skrivbord så att det blev för rörigt för mig.
Just nu har en arbetskamrat till mig ett jäkla uppförande mot en annan och det gör inte stämningen i vårt artestrum bättre.

MEN.. jag har ju börjat med Cochlea Implantatet igen och det gör säkert att anfallen kommer nu också. Jag har lärt mig att ignorerar dom men är man sjuk eller trött är det svårare. Med implantatet går det bra, gillar inte så mycket att vara utan längre. Vissa ljud hör jag, andra inte, spännande att upptäcka hela tiden. Häromveckan trodde jag min promenadkompis sa något men det var duvor jag hörde :)
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #817 skrivet: 2012.02.20 - 13:15:01 »

Jag undrar lite vad denna influenssan är... folk är sjuka jättelänge..dagar och veckor.
Vi har varit sjuka bara en dag  /person, men jag har haft några återkommande dagar då jag känner mig sjuk.
Inte så att jag jag ligger i sängen, men att jag har snuva eller feberkänsla.
Då sinar krafter direkt.

Dumma jag som bli kolhydratsugen direkt när jag känner mig dålig.  :bang_head:

Krya på er både sjuklingar, jag försöker få lite fart på mig, men det känns inte så troligt just nu.  :sneaktongue:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #818 skrivet: 2012.02.20 - 14:00:33 »

Kanske det jag har haft också då. Har inte varit sjuk men haft ett par dagar då jag plötsligt blivit så där matt i kroppen, orkeslös och andfådd (var ute och gick). Kanske var flunsan som förökte få grepp då.  :kungfu:

Har du flunsa Sorla eller är det nåt annat?
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #819 skrivet: 2012.02.20 - 14:01:07 »

det är just det, kraften sinar direkt. Konstigt. Och kh sugen blir jag också. Nyss ätit en finncrisp med smör och MYCKET leverpastej med gurka. Det var gott. (leverpastej på 3,2 kh per 100 gram såg jag. helt ok alltså haha)

hoppas bara jag får orken och kraften tillbaka snart, har får SÅ jävla nog att känna mig så här!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #820 skrivet: 2012.02.20 - 14:03:21 »

Det är det värsta när man är sjuk men inte tillräckligt sjuk för att ligga i sängen och halvsova, tycker jag. Att man inget orkar och kanske har svårt att koncentrera sig på att läsa eller titta på TV eller film. Tiden sniglar, man blir nästan galen till slut.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #821 skrivet: 2012.02.20 - 14:28:21 »

:crazy: så här ser jag ut just nu...
har läst en stund, datar litet nu, kunde inte somna när jag provade, orkar inte titta tv.. URK!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #822 skrivet: 2012.02.20 - 14:32:26 »

Det är hemskt. Orkar du inte med platan heller?
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #823 skrivet: 2012.02.20 - 14:49:25 »

jodå, har läst några timmar men sen blir man trött av all hjärnjobb. Eller fantiserandet när man läser. (Stephen King, första delen av något som har med ett torn att göra? vet inte svenska titeln, är 7 delar :)) normalt är det inget problem, men har man en skalle fullt med vadd går det trögare. Och då blir jag trött av mitt tröga lästempo ELLER trött av mitt höga lästempo. Om du fattar.
Funderar på om jag ska ta en litet promenad i e.m. när Jan kommit hem (inte ensam) för att iallafall få litet frisk luft i näsan. Surfning är inte heller helt så skönt som normalt.

jag HATAR att vara så här sjuk. ATt vara sjuk att man sover bort sjukan är väl ok. Inte kul heller men det här är just för bra att kunna sova och för dålig för att agera normalt.

TVÅ finncrisp blev det. Nu käns det bättre i magen :)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #824 skrivet: 2012.02.20 - 14:57:38 »

HAR du flunsan eller?
Loggat

Sidor: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544