Mynlens Möjliga Minskning
Mynlen:
bara saltlake tror jag. Fast den är inte salt. Ingen ättika heller. Vet inte så mycket om sillen egentligen annat än att det är gott :flirting:
Åh, den är rensad på inälvor förutom en men det vet jag inte vad den heter på svenska haha. sen är den saltad och sparas på det viset.
Vi har inte så mycket sillspecialiteter, det har svenskarna! inlagda sillsorter MUMS.
hemul:
Det är bara urvattad saltsill då? Jag tycker det är gott rått, så jag kan tänka mig att det där är mumsigt.
Mynlen:
tror det är något liknande :) ingen aning om den är urvattnad. till julens sill köper jag många sillar och rengör själv men det är alltid i en liten hink med "vatten och smörja" , så urvattnat tror jag inte. Men kanske det är mindre saltad än svenska sillen?
Mynlen:
YAY -0,5 denna vecka! HURRA!
har lånehund kommande veckan (nja, han är redan här sen fredag em) så det blir nog något fler promenader nu. Imorse vaknade jag av ett tinnitusanfall, kl 7 så ja gick ut med Doodle (stor svart hund, Märke Labradog eller Danskdor, något sånt iallafall) och en promenad på 3 kvart. Det var skönt, innan frukost och dom säger ju att man bränner mer kalorier då. :lol1: vi får se vad vågen säger nästa vecka.
Sorla:
Bravo! :clapping:
Fast det är ju skit med tinnitus! Tur att du fick ut något positivt med det i alla fall.
Det är kul att vara djurvakt, tycker jag. Man får liksom det positiva med djur, men slipper kostnaderna. :bg: Vi är ofta kattvakt åt syrran eller åt några vänner. Det skulle vara kul att få vara hundvakt någon gång. :rolleyes:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida