Mynlen
|
|
« Svara #3165 skrivet: 2015.11.14 - 15:27:23 » |
|
fram till den 27e har jag sovplats hos bror. Nyss lagt in en status på fejjan om jag kan bo några dagar till hos någon annars får det bli hemfärd den27. Vilket jag inte hoppas, en vecka är kort!
Just nu är jag på en helg med kvinnor. Blev bjuden av en kompistolk. hm hon är tolk men har blivit en kompis :) hon ordnar såna helger en gång om året med "interessanta kvinnor". Ganska trevligt förresten. Inga krav bara njuta.
Men maten, det går ju inte att hålla sig till LCHF. Så denna helg får vara som den är med allt möjligt som egentligen inte passar till. Njuter iaf med fulla drag för det finns flera döva och flera tolkar.
Och det finns WIFI!!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #3166 skrivet: 2015.11.15 - 00:55:01 » |
|
tala inte om mat! har varit på veggoparty igen. hade med mig eget. men sen var det tårta med chokladgrädde, nötter, frukt och marängbottnar. den hade varit jättegod om den inte varit så söt. lite äckligt faktiskt, så jag lyckades bara trycka i mig 4 bitar.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #3167 skrivet: 2015.11.15 - 18:06:03 » |
|
det var väl inte mat du talade om. Det var godis.. och tårtor och sånt. det är ju ingen MAT :)
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #3168 skrivet: 2015.11.15 - 19:06:31 » |
|
Jag hade en dajm i jackfickan också. köpte en dubbeldajm i veckan för att trösta mig men åt bara ena. så den har legat där orörd i flera dagar. jag kunde ha ätit upp den på hemvägen men det gjorde jag inte. det är till att ha karaktär.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
berittis
|
|
« Svara #3169 skrivet: 2015.11.15 - 20:01:06 » |
|
Fyra (!) bitar? Öörkk. Måste gå och dricka ett glas vatten, blir törstig bara av att läsa det.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #3170 skrivet: 2015.11.15 - 20:16:18 » |
|
å så åt jag pölsa när jag kom hem på nattkröken.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #3171 skrivet: 2015.11.16 - 08:08:37 » |
|
De där veggofesterna kommer bli din död om du inte kan motst¨allt äckligt sött.
|
|
|
Loggat
|
Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #3172 skrivet: 2015.11.16 - 08:22:36 » |
|
Hittat boende och bokat biljett. Från 20 december (natten) till 1a januari är vi i stockholm. Först i Huddinge, sen på Lidingö! YIPPPIII...
Och nu ligger jag sjuk i sängen. Det började redan på tisdag med litet ont i halsen. blev värre i natten mot onsdagen så jag stannade hemma på onsdag, fast hade ett viktigt möte på kvällen som jag åkte till. torsdag kom kompisar och hjälpte mig med min damm och sen tog jag det lungt. Fredag jobbade jag igen, det gick bra, sen på em köra 14 mil för att vara på en slags kvinnohelg. Det var supertrevligt förutom maten. Fast nej, maten var det inte så mycket problem med men alla godsaker som ställdes överallt. Natten till söndagen kunde jag knappt sova pga rethosta och huvudvärk. Fick en huvudmassage och huvudvärken försvann det var härligt. Hemfärd men sen skulle jag ha lagt mig i sängen kl 19.30 för då var jag jätte trött men jag skulle boka biljett tillsammans med Jesper. Sen när jag lade mig i sängen kom rethostan tillbaka dubbelt. Så jag är hemma idag, nja, måste till skolan ikväll och det tänker jag nog göra. Laddar väl med paracetamol om jag ännu har huvudvärk. Och så måste jag till min pappa och byta bil.
Jag hatar verkligen såna här sjukdomar/förkylningar.
Men nu har jag härligt jullovet att se fram mot!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #3173 skrivet: 2015.11.16 - 17:12:37 » |
|
usch vad trist! förkylningar är så himla onödiga. bra att sverigebesöket fixar sig!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Ary
Gäst
|
|
« Svara #3174 skrivet: 2015.11.16 - 21:59:01 » |
|
Krya på dig!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #3175 skrivet: 2015.11.17 - 18:27:12 » |
|
Skitförkylningar! Krya på dig!
|
|
|
Loggat
|
Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #3176 skrivet: 2015.11.21 - 04:50:14 » |
|
Nu har hon gått och smittat mig med sina holländska virus!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #3177 skrivet: 2015.11.21 - 07:11:36 » |
|
Äntligen har jag hittat hur man går tillväga med att smitta genom internet Det här är synnerligen en ihärdig förkylning. Ännu inte bättre. Men kanske det också beror på att jag har ätit bröd sista veckan. Det var för jobbigt att inte äta bröd. Idag blir det också bröd men sen får det vara nog för ett tag igen. Tills jag kommer till sverige antagligen... uppträdande med kören idag, men förts repetition, det kommer att ta hela dagen.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #3178 skrivet: 2015.11.21 - 16:45:44 » |
|
Min är jättekonstig och superlindrig än så länge. Började när jag var hos en kompis häromkvällen med att jag blev igensvullen i näsan och det kändes trångt i halsen och ögona sved, men inte alls på förkylningsvis och det kom jätteplötsligt. Var helt övertygad om att hon hade nåt skumt jag reagerade på, nån blomma eller nåt. Inte för att jag är känslig men... och det släppte så fort jag kom ut därifrån. Men nästa dag så visade det sig vad det var.
Glad att det är lindrigt ivf. Blev orolig för att jag är rätt körd i ryggen av mitellan och har hostat sönder muskler förr, men det här är ingenting och nu är det dag 3, så jag tror inte det blir värre.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #3179 skrivet: 2015.11.22 - 09:39:57 » |
|
skööööönt. Hosta kan du inte ha nu med armen och mitellan. usch!. Linnea bad mig sluta hosta. Ja undrade vad hon hellre ville ha, en hostande mamma eller en död mamma. Tur hon sa att tredje valet var en frisk mamma och den vill hon ha förmodar också att förkylningen tar så lång tid pga brödätande osv. Så det gjorde jag igår igen. orkade inte nåt annat... Uppträdandet gick bra, glad för det!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|