Batterilagret heter en kedja som säljer bra och billiga ersättningsbatterier. Inte bara webbutik, utan de har fysiska butiker i ganska många städer.
De har batterier av alla de slag. Vanliga ficklampsbatterier, klockbatterier, batterier till kameror, mobiler, gräsklippare, bilar, borrmaskiner... rubbet alltså. Batterier och ingenting annat.
Var där och köpte ett extrabatteri till kameran idag, för med 4 timmars uppladningstid måste man nog ha det och originalbatteri är så klart jättedyrt. Har tidigare köpt extrastort batteri till mobilen där som funkar oklanderligt. Byta batteri i klockan kostade 39:-. Ur & Penn tog 89:- sist och det var 3 år sedan. Dessutom sätter de (enligt kompis) i bra batterier som räcker länge. Det gör inte Ur & Penn. De kan alltså byta batteri i klockor som kräver urmakarverktyg för att öppna. De flesta ställan gör inte det.
Som jag tolkar köpvillkoren är det frakt om man handlar på nätet, men när jag provar att lägga lite i varukorgen står det frakt: 0, så antagligen är det fri frakt då om man inte köper ett bilbatteri eller nåt annat tungt.
Batteriet jag köpte i dag fanns i andra nätbutiker jag använt förr för exakt samma pris. Så mycket enklare att åka och köpa det direkt, om man som jag har tur och har en butik i stan som dessutom ligger nära både Willys och City Gross.
http://batterilagret.se