Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 20:01:48 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 29   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Braiga nätbukter, alla kategorier  (läst 248988 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #300 skrivet: 2013.07.01 - 06:31:52 »

Nä, det var ingen rolig kunskap. :'-( Jag trodde också jag var miljömedveten när jag köpte bambu.

Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #301 skrivet: 2013.07.01 - 08:47:04 »

Det är lite trist. Finns ingen som slår att sätta på sig en alldeles ny skjorta.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #302 skrivet: 2013.07.01 - 14:51:31 »

jag är ledsen jag gjorde er ledsna. Men jag gillar inte om folk säger det är miljömedveten medan det inte är det egentligen.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #303 skrivet: 2013.07.01 - 21:43:40 »

:sadsad:
Loggat

Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #304 skrivet: 2013.07.03 - 14:45:15 »

Nä va trist med bambun. Men jag använder det inte för miljövänligheten, har aldrig tänkt på det. Men bambu är bra för det är antibakterielt och svalt att ha på sig, har löparstrumpor och handdukar. Jag tror inte heller bommul är så miljövänligt och merinoullfåren mår inte så bra heller med sin varma ull. Ullindustrin är inte så vacker som vi vill tro.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #305 skrivet: 2013.07.03 - 16:43:46 »

Och sina bortskurna rövar. Der är väl merino?

Posted from my phatPhone using Tapatalk
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #306 skrivet: 2013.07.03 - 21:25:39 »

Jamen den där va skjutton det nu hette, mulesing. Var det så? Det har man väl ändå sett till att rensa bort? Jag brukar fråga om det när jag handlar från svenska affärer i alla fall.

Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #307 skrivet: 2013.07.03 - 22:23:51 »

Ja, jag tror de flesta stora svenska kedjor krävde att de inte skulle göra så, men det var då det.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #308 skrivet: 2013.09.27 - 21:46:21 »

Har hittat en nytt ställe att hålla koll på när det gäller friluftskläder tror jag. Norska Stormberg här egen webshop och jättemycket på rea. Vad jag vet så ska de göra bra grejer. Otroligt många fina jackor till billigt pris såg jag, men jackor har jag, så det får anstå.

http://www.stormberg.com

Det började med att jag var runt i stans sportaffärer för att försöka hitta ett par vindbyxor/överdragsbyxor lämpliga för vinterbruk. Det var tji. Hade varit svårt om jag varit smal, men med mage var det helt kört. Jag såg ivf en del intressant från Stormberg, men bara i barnstorlek. Men på deras sajt hittade jag dessa gammaldags skidbyxor till högst överkomligt pris, 299:-. Den modellen borde väl vara chans att jag kan klämma mig i ett par XL. Färgen får jag ta till det priset. Fagert blir det inte, för min typ skaljacka är också röd - en annan röd. :tongue:

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #309 skrivet: 2013.09.27 - 21:58:30 »

Lite uppdatering om Feelunique och Healthspan också. En bekant åkte på tull (trodde hon) när hon beställde från FU. Det visade sig att kanalöarna är undantagna från momsfriheten (liksom Åland förreste), så man riskerar att åka på svensk moms. Tull blir det dock inte. Feelunique säger att de ersätter en i sådana fall.
http://www.feelunique.com/help/21492738/topic/22143637-vat-and-customs-tax

Healthspan ligger också på en av kanalöarna, så risken finns med dem också.

Jag vet inte om jag bara har en omåttlig tur när det gäller sånt här. FU har jag beställt 3 ggr från tror jag, men Healthspan säkert 10. Köpte fiskleverolja därifrån innan jag slutade med sånt.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #310 skrivet: 2013.09.27 - 22:02:22 »

Men på deras sajt hittade jag dessa gammaldags skidbyxor till högst överkomligt pris, 299:-. Den modellen borde väl vara chans att jag kan klämma mig i ett par XL.

Jag blir så trött på mig själv. Jag blir så ivrig när jag äntligen hittar något - och det var bråttom, för efter min beställning finns inte XL längre, så jag fick sista paret. Men först nu ser jag att det är dragkedja i benslutet. Det innebär säkert att de blir styva och konstiga där nere. Benen lär ju vara på tok för långa för mig och jag trodde att det var dragsko eller resår där nere bara. Står inget om det heller, men det ser ut så... Så jag tänkte att är de säaker skulle påsa sig som joggingbyxor och är det för jävligt är det lätt att sy upp. Inte!  :bang_head:

Jag vet! Jag får skicka dem till Mynlen för benkortning! :surprised:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #311 skrivet: 2013.09.27 - 22:04:22 »

Det här har ju iofs inget med nätet att göra men tror ni att de thermobyxorna jag köpte för typ 3 år sedan på gekås i ullared är vattentäta? De borde jag kunna ha vid detta laget. Köpte små och gick upp så jag har bara provat dem i vardagsrummet lol

Svarta är de med jackan är blå. Vi kanske skulle byta byxor så blir vi båda lagom färgglada Hemulen.  :lol:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #312 skrivet: 2013.09.27 - 22:10:49 »

Nä, jag tror inte termobyxor är vattentäta. Tyvärr. :shake_head:

Ha ha! Det är ännu värre! Jag köpte en käck liten yllemössa med öronlappar på Stormberg också. Tyckte den såg perfekt ut som cykelmössa. Retrochic liksom - en sån som jag hellre skulla ha dött än tagit på mig när jag var tonåring. Vad tror ni jag valde för färg? Röd! För de andra färgerna var så tråkiga. Hur dum får man bli?  :pippi:

:blush:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #313 skrivet: 2013.09.27 - 22:11:46 »

Etiketten satt kvar men jag blev inte klokare för det... Det står water resistance 4000mm   :hmm: :clubhead: :crazy:

Nåja jag får väl räkna det som ett: Jo sådar lite vattentätt..... Har en neoprenjacka från samma märke som ska andas - NOT!   :tongue_wag:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #314 skrivet: 2013.09.27 - 22:13:02 »

:lulz: Du kommer lysa som ett stoppljus i skogen. Trygg under älgjakten iaf lol Förresten så tycker jag att öronlappsmössor är charmiga, har själv en i typ nylon med fuskpäls som en annan också had skämts ihjäl för som tonåring.  :whink:
Loggat
Sidor: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 29   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544