Mynlen
Nizhoni:
Så sant så! :rose:
kwidell:
Hej Mynlen :wave: och varmt Välkommen! :flowers:
Härligt med lite mer internationellt blod i forumet :flirting: dock ska jag erkänna att det enda jag vet om holland är att ni har många Väderkvarnar, Tulpaner och Träskor :redface: :laugh: men det är inte fy skam det inte! :flirting: men härligt om du lyckas sprida LCHF där också! :thumbsup:
en liten fråga.. du skrev att du var döv. men inte använder teckenspråk. varför inte? :confused3: ja om du inte tycker jag är en hemsking för att jag frågar alltså! :redface: :rose: jag blev lite nyfiken bara, då min bästa vän är utbildad teckenspråkstollk och hennes mamma driver en skola här i stockholm för döva och hörselskadade. därav blev jag såklart nyfiken. :redface: även jag har liiite kunskaper i teckenspråk.. läste det som tillval i gymnasiet. mest på skoj! :flirting:.. men nu är det faktiskt rätt praktiskt emellanåt!. :nod-yes:
Mitt "nick" kwidell. är jätteenkelt att förklara. det är mitt namn. :rolleyes: Katarina Widell. så tråkig var jag! :laugh: :flirting: fast numera, sen jag gifte mig så har jag ytterligare ett efternamn :lick: ...
andra "nick" jag använt genom åren är: "Enya" och "Ängel med dolda horn.".. det första är en artist jag tycker om. och det andra är faktiskt en boktitel ifrån min favoritförfattare Margit Sandemo :lol: ..... Det jag egentligen ville kalla mig för här var Tomtemor... men det nicket används redan av någon som brukar vara på Kostdoktorns hemsida :rolleyes: så det skulle bara blivigt rörigt. men det kanske förklarar min lilla avatar :lol: :flirting: ...
Mynlen:
Hej Kwidell, tyckte att ditt nick var så söt, som en liten fågel som kwidellar eller nåt :) Kul med förklarningen! :turkey:(enda fågeln jag hittade haha)
Du får fråga allt, jag tar sällan illa upp. :flowers:
Jag använder inget teckenspråk för när jag var ung sa dom att det inte var bra att lära sig teckenspråk, det skulle göra dom döva dummare. :hm-hm: Eller nåt. Och så lärde jag mig läppläsa väldigt bra så mina föräldrar var övertygat om att det var bäst för mig. :smack_head: Visst KAN jag litet teckenspråk, den holländska då, och jag använder mig ibland av teckenspråkstolkar. Fast sen jag upptäckte hur skönt det är med skrivtolk (och det lärde jag mig faktistkt i sverige!) har jag dom oftast. :thumbsup:
Jag har försökt att införa litet stödjade tecken här hemma men läppläsnignen är en sån insliten vana att det var svårt. Bara min son använder ibland litet tecken, när jag inte förstår honom så bra :laugh:
Att jag provade på skrivtolk beror på att min mormor dog i 2009, och jag inte kunde ta med mig teckenspråkstolk från holland (dom brukar inte kunna svenska haha) och jag kan inte svenska teckenspråket. Men sen kom jag på att jag kan läsa svenska så jag försökte få tag på en skrivtolk i stockholm och jag lyckades, det var underbart att varit med om hela begravningen, att jag fattade allt. Med skrivtolk kan jag titta runt litet mer och sen läsa ikapp. :inlove: Är fortfarande såååå glad att snälla svenska tolkarna hjälpte mig, utan att jag behövde betala! PUSS på stockholms tolkarna!
hemul:
:dancing_chicken: :chicken: :chase:
Mynlen:
den sista tror jag inte kwidellerar... och dom andra hade jag inte sett.. borde kanske byta glasögon.....
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida