leverpastej |
<< < (3/11) > >> |
Fjällmor: :worshippy: aaaaameeeennnnnn :worshippy: Här konsumeras leverpastej på flatbröd som mellanmål efter skolan varje vardag. GISSA om jag ska prova ditt recept vid tillfälle?! Jag lär spara massor med cash!!! :thumbsup: :clapping: :yay: Thank's luv! :flowers: /Fjällmor |
idalinda: jag gjorde mer leverpastej igår. Jag delade den 900g paketen av kycklinglever i 4 delar och fryste de två. Så kvar hade jag ca. 200g lever och det stekte jag tillsammans med en gullök och 3 vitlöksklyftor , sedan blev det väl 1/2 tsk salt och ca 1/2 tsk svartpappar, in i mixern och en skvätt vispgrädde me´. Det smakar inget vidare då när man har precis mixad det, men några timmar i kylen gör sitt , och det hela har förvandlats till leverpastej. HELA familjen tyckte om den :thumbsup:, jag hade kvar lite nöttpannkaka och när de smakade leverpastejen med detta " bröd" fick den OK från alla ! Vår 13-årig kock har masstillverkad nu nöttpannkaka ( utan sötning) så nu finns det bröd med pålägg :clapgrin: |
skogsstjrna: Citat från: idalinda skrivet 2008.02.23 - 19:49:08 jag gjorde mer leverpastej igår. Jag delade den 900g paketen av kycklinglever i 4 delar och fryste de två. Så kvar hade jag ca. 200g lever och det stekte jag tillsammans med en gullök och 3 vitlöksklyftor , sedan blev det väl 1/2 tsk salt och ca 1/2 tsk svartpappar, in i mixern och en skvätt vispgrädde me´. Det smakar inget vidare då när man har precis mixad det, men några timmar i kylen gör sitt , och det hela har förvandlats till leverpastej. HELA familjen tyckte om den :thumbsup:, jag hade kvar lite nöttpannkaka och när de smakade leverpastejen med detta " bröd" fick den OK från alla ! Vår 13-årig kock har masstillverkad nu nöttpannkaka ( utan sötning) så nu finns det bröd med pålägg :clapgrin: system32 såklart?! :worshippy: Låter ju kul, förutom att jag aldrig har gillat leverpastej... |
idalinda: Citat från: skogsstjrna skrivet 2008.02.23 - 20:30:13 Citat från: idalinda skrivet 2008.02.23 - 19:49:08 jag gjorde mer leverpastej igår. Jag delade den 900g paketen av kycklinglever i 4 delar och fryste de två. Så kvar hade jag ca. 200g lever och det stekte jag tillsammans med en gullök och 3 vitlöksklyftor , sedan blev det väl 1/2 tsk salt och ca 1/2 tsk svartpappar, in i mixern och en skvätt vispgrädde me´. Det smakar inget vidare då när man har precis mixad det, men några timmar i kylen gör sitt , och det hela har förvandlats till leverpastej. HELA familjen tyckte om den :thumbsup:, jag hade kvar lite nöttpannkaka och när de smakade leverpastejen med detta " bröd" fick den OK från alla ! Vår 13-årig kock har masstillverkad nu nöttpannkaka ( utan sötning) så nu finns det bröd med pålägg :clapgrin: System32 är inte kocken, han kommer att leva på köttfärs när han flyttar hemifrån. Det är mellansonen som är kocken... lagar maträtt efter maträtt varje lördag ! Denna kock älskar inälvsmat och feta matbitar :crazy: |
hemul: :lol: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |