leverpastej |
<< < (4/11) > >> |
idalinda: En ny variant av leverpastej testad ! Styrmannen föreslog att jag skulle kunna starta en industriell produktion av denna varan. Rätt så bra omdömen av en människa som inte gillar leverpastej annars. Jag köpte en vanlig leverpastej -paket häromdagen, fy vad söt den var (leverpastejen , inte förpackningen :whink:). Men till min variant... 500g leverpastej 1 liten gullök 3 vitlöksklyftor 1/2 tsk vitpeppar 1/2 tsk svartpeppar 1 tsk salt ca. 1 dl grädde tillagningen som ovan... stekta lök och leverpastej kryddas och avsvalnas. Sedan häller man i grädde till en smidig konsistens och mixar allt, in i kylen och vänta några timmar. Vi bredde detta idag på valnöt-solrosfrö-brödet. Kan man äta nyttigare ? |
hemul: Blandade du i det där i den köpta pastejen alltså? |
idalinda: Citat från: hemul skrivet 2008.04.04 - 03:08:31 Blandade du i det där i den köpta pastejen alltså? Aldrig i livet :max-shock:... kommer inte stoppa i min mun den där köpevarianten :so_mad: om jag kan undvika det när jag äntligen lyckades med den egna varianten ! |
hemul: :lmao: Jag undrade därför att det inte är någon lever i ditt recept ju! :lol: |
idalinda: Jo-o visst finns det ,men den ligger i översta raden " som rubrik" 500g kycklinglever :lick: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |