en liten fundering
Ninnan:
Jag har en liten hemsnickrad idé om att potatis höjer blodsockret lite grann :loony:
och att jag därför inte får ngt sötsug.
Jag vet ju när jag äter pytte lite kolh. blir jag låg och får plötsliga godissug.
hemul:
Precis som jag! Med undantaget för att min oförmåga till sötsug gör att jag vill svulla kött istället. Du å ja, Ninnan! :smooch:
Bör sägas att från början blev jag inte låg, men det kan ju ha berott på att man var så taggad och till sig över förändringarna man märkte kanske. När jag försökt senare har jag blivit det. Kanke förändras något med tiden också?
hejsan:
Tack för förslaget om grönsaker i dipp, morötter det är gott. Jag lyckades hålla mej till lågkolhydrat diet nästan hela dagen igår. Men på kvällen åt jag en hel paket bröd, kunde inte sluta äta.
Såg ett avsnitt av doctors imorse, de sa att man kunde bli förgiftad av frukostflingor. Orsaken var inte flingorna utan att pappersförpakningen ofta var återvunnen och innehöll mineralolja, som i sin tur leder till inflammationer. Trots att det var en plastpåse i paketen så hjälpte det inte för den var för tunn.
Jag kom och tänka på att mjöl och havregrynspaket har ju inte ens en plastpåse.
Undra om pappersförpackningarna i Sverige innehåller mineralolja?
hemul:
Fy fan vad äckligt! Och så skiten som läcker från plasten på det. :puke1:
hejsan:
tänkte också på plasten. Bara glas som är säkert.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida