matläge nu |
(1/3) > >> |
idalinda: Vi har gott om morötter, palsternacka, rotselleri och även några purjolökar och rödbetor, 10 vitkålshuvud och några kålrabbin som ser lite dåliga ut i förrådet. 50-tal gullökar, mängder av vitlökar, säkert 50 hela lökar I frysen finns det någon påse broccoli, krossad tomat, mycket mangold och squach och grönkål Örtkkrydda och chilikrydda finns det i överflöd 10-tal stora pumpor Under sportlovet köpte vi lite grönsaker för att få lite omväxling. Men inget som vi var tvungna att göra. En månad framåt är det ingen brist |
Tina: Åh, är riktigt avis på dig. Jag saknar brocolli, all som finns i affärerna är från Spanien. |
idalinda: vi har blivit kära i gratinerad blomkål! Det är synd att man inte kan odla hela tomten full blomkål, eller visst kan man, men sedan går det inte odla blomkål på 4 nästkommande år. Kålväxter är viktiga att rotera runt, inte odla på samma ställer två år i rad. Alla andra växter mår också bra att roteras, så därför är det bäst att ha mångfald även på en 900kvm tomt. Jag slutar inte förvånas hur långe grönsakerna från vår lilla tomt räcker :clapping: |
/LO: Helt fantastiskt! Är ju också avundsjuk. Men frågan är om man inte skulle försöka invadera en bondgård då och då, i alla fall... |
idalinda: Jag har köpt lite tomater nu, de är så goda på semla-mackan med ost och örtkrydda. Onödiga, men goda :lol: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |