Jag har ju glömt att min vana trogen posta en recension. Men bättre sent än aldrig!

Jag älskar den! Har just använt den utan att bli trött alls, det var då jag kom ihåg att jag borde skriva om den.
Den blir förstås full fortare än en stor dammsugare, men det tycker jag inte gör så mycket. Den suger mycket effektivt, är lätt som en plätt både att bära och dra och kommer åt bra på svåra ställen samt fastnar inte överallt som min stora. Allt på den är lättare, rören och munstycket också. Det innbär att det inte är så tungt att suga uppåt väggarna, ovanpå skåp och dörrkarmar och sånt.
Nizhoni hade dock delvis rätt om att påslöst är bökigt. Det stämmer att lättaste sättet att tömma den är med en annan dammsugare. Eller rättare sagt är det bästa sättet att få bort det sista. Jag börjar dock få in tekniken nu, även om det som står i manualen inte stämmer, att man ska slå det veckade strutfiltret (hepafiltret) mot insidan av en papperskorg. Jo hejsan. För det första får det inte loss allt skit, för det andra hamnar skiten i lungorna, rejält! Och i rummet förstås. Själva behållaren är inte sååå bökig att tömma.
Summa summarum är jag helnöjd med den och kan rekommendera den till folk som har prångigt och övermöblerat som jag och/eller upplever en vanlig dammsugare som tung och bökig. Det blir av att dammsuga nu. Kanske inte så ofta som jag borde, men oftare.

Ska man ha den som enda dammsugare kanske modellen med påse är att föredra dock om man inte är snitsigare än jag och Nizhoni på att tömma.