Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 14:27:27 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 49 50 [51] 52 53 ... 64   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kwidell väger in.  (läst 320329 gånger)
0 Medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.
Corny

Smörklickar: 25

Antal inlägg: 2562

« Svara #750 skrivet: 2011.10.26 - 21:55:43 »

Idalinda: Visst är det jobbigt det där? Man måste nästan skämmas över att inte vilja ha något annat än vatten. Jag dricker iofs kaffe, men bara en gång om dagen. Sen får det vara. Skulle du komma hem till mig, så skulle du absolut få isbitar i vattnet! Det är ju liksom lite gott att ha något att knapra på till fikat. Eller hur?

Tina: Men GI-lådor innehåller säkert en massa bulgur och annat skrutt. Och sånt kan man ju inte äta annat än i nödfall. Åtminstone inte jag. När det kommer till godis, så kan jag inte tänka mig något värre när jag är hungrig. Men det kanske beror på att jag faktiskt äter godos då och då?!  :blink:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #751 skrivet: 2011.10.27 - 16:07:50 »

Tina.. låter som att du också är lite "slav" uder sockersuget. precis som jag är.  :redface: man veet ju loiksom att när man äter det hela så är det äckligt sött och sliskigt... men man blir tvärsugen endå??!  :blink: och har man väl börjat äta... ja då äter man upp.. trotts att man tycker att det är sött och sliskigt..?  :smack_head: bra korrkat det där!  :laugh:

Idalinda... ja du låter som en ytterst krånglig människa att bjuda över på fika du...  :lulz: ställa fram ett stort glas med kallt vatten och en skål med isbitar kräver ju sååådana långa förberedelser!  :lmao: :flirting: :lol: men jag förstår att du tycker det är jobbigt att gå bort till follk faktiskt... för som värd så känner man ju att man vlill bjuda på något "gott" och dit hör liksom inte riktigt vatten och isbitar?  :whistle: :flirting: ... men jag säger som Corny. kommer du o hälsar på mig så ska du får vatten o isbitar som fika.  :nod-yes: :lol: :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #752 skrivet: 2011.10.27 - 17:07:10 »

Är inte sötsuget beroende på hur länge man avhållit sig från socker?   :flirting:
Äter man mindre varje gång det pockar på, så blir det inte så "farligt"
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #753 skrivet: 2011.10.27 - 20:10:10 »

En alkoholist faller lika hårt oavsett hur länge hen har avhållit sig och varit nykter. Mekanismen är den samma med sockermonster.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #754 skrivet: 2011.10.27 - 22:09:45 »

:max-shock: har du alltid gillat socker? och tagit dej ordentliga "perioder" eller känns det mer nu när du äter lchf? Vad jag förstår har du inte gått upp i vikt av det .
Det blev lite knasigt skrivit ser jag nu, för alla tycker väl egentligen om sött..
Det är här mitt halva äpple kommer in.. äter jag det så räcker det oftast.
(Jag har nu bunkrat upp med äpple så det räcker över julen  :loony: )
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #755 skrivet: 2011.10.27 - 22:25:48 »

Jag tror det är skillnad på folk och folk. Du kanske aldrig har varit en riktig sugar junkie.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #756 skrivet: 2011.10.28 - 20:40:04 »

Sorla, precis så är det. Idag trilla jag dit igen  :sad:

Ja GI är det typ bulgur och inget för mig men folk tror ju det är bra. Tänk om någon LCHF-människa kunde vara lika smart som Ola och sälja in LCHF-lådor.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #757 skrivet: 2011.10.28 - 20:44:57 »

Du, det är på G. Finns ju LCHF-matkasse nu.  :rolleyes:
Loggat

Tina

« Svara #758 skrivet: 2011.10.29 - 20:35:53 »

Förhoppningsvis bara en tidsfråga. Jag tycker det är största problemet, att hitta bra mat när man inte har med sig låda. Vanlig lunchmat innehåller ofta saker jag inte mår bra av.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #759 skrivet: 2011.10.29 - 20:39:54 »

Jaha, du menade lunchlådor som man kan köpa ute, på ICA eller så?
Loggat

Tina

« Svara #760 skrivet: 2011.10.31 - 19:58:28 »

Ja eller i det här skåpet, "Mat på jobbet".
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #761 skrivet: 2011.11.07 - 23:15:51 »

Detta Måååste ni titta på!!  :lulz: alla som någonsin haft katt kommer känna igen sig något så extreeemt.. skrattade så jag höll på att trilla av stolen när ajg såg denna!  :lmao:

http://www.simonscat.com/Films/Cat-Man-Do/
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #762 skrivet: 2011.11.08 - 05:14:22 »

Simon's Cat är jätteroliga! Jag tror jag har sett alla.  :inlove:

När min katt var liten brukade jag vakna av att hon satt på mitt bröst och tassade på mina ögonlock - med klorna ute. Det var en verklig skräcksyn att vakna med blurrig syn och se två enorma uppförstorade gula ögon alldeles nära (hon lutade sig liksom fram) och  en jättetass med utspärrade klor som närmade sig. Hon måste ha varit väldigt försiktig dock, för hon gjorde aldrig illa mig.
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #763 skrivet: 2011.11.08 - 05:48:41 »

:lmao: ja jag förstår att det var en läskig syn på morgonen!.. mina har aldrig gjort så.. däremot så tyckte de om att ligga på mig, trampa omkring på hela mig.. och en av dem, Gustaf a 8 kilo hankatt tyckte om att ladda från golvet och sedan hoppa upp och landa på min mage.. med alla fyra tassarna samtidigt! ouff! säger jag bara! jag lovar att man vaknar av det!  :laugh:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #764 skrivet: 2011.11.08 - 06:41:22 »

Hade en kompis som måste stänga dörren till sovrummet för att hennes katter slog efter hennes ögonlock. Alltså lite mer våldsamt än min då. Jag tror aldig hon använde klorna. Det är nog bara en mekanism att de åker ut när de sträcker fram tassan så där. Jag minns bara mjuka små touchar. Men kompisens katter låg liksom på lur och försökte fånga ögonfransarna. Jag skulle också ha stängt ut dem.  :max-shock:
Loggat

Sidor: 1 ... 49 50 [51] 52 53 ... 64   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544