Hejsan! nu är jag tillbaka!
roligt har vi haft det minsann!
även om jag är rätt trött i dag... vi kom hem vid 3 tiden i natt...
blev lite senare än vi tänkt från början... bara för att vi inte åkte hem efter Ullared direkt, utan vi åkte och hälsade på släktingar jag har i Haverdal. (utanför Halmstad).. väl där åt vi lunch samman med dem och bestämde oss sen för att åka och bada.. man Måste bada när man är i Haverdal! det är regel på det!
... så i knappt 14 grader varm luft och spöregn begav vi oss ut till stranden... vi bytte om under tak i skydd av några toaletter som fanns vid parkeringen och sen promenerade vi tillbaka till bilen med sakerna... ca 15meter skulle jag gissa... på den tiden blev vi dyblöta och kunde konstatera att det var första gången för oss alla som vi duchade innan badet!
..
väl vid bilen så började det regna ännu mer och vinden piskade rätt rejält... så när regnet började göra riktigt ont så tog vi skydd bakom några träd och väntade en liten stund... när regnet sedan lugnade sig tillbaka till ursprungsläget så gick vi ner till stranden.. och Villka Vågor!!!
strömt var det i vattnet också så vi gick inte så långt ut... det är så sabla långgrunt där så det spelar inte så stor roll!.. men Oj va kul vi hade!
jag, maken och min pappas syssling Mats (60år) kastade oss omkring i vågorna och försökte hålla balansen!
det var varmare i vattnet än i luften också.. så det var ingen större konst att stanna i badet.
.. vi hade heeeela stranden för oss själva
något som inte är vanligt när det gäller Haverdal inte!
när vi badat klart bar det av tillbaka hem till Mats för varmt gott kaffe
... och sen åkte vi ifrån dem vid ca 20:30 på kvällen...
så sen blev det en åktur på 6+ timmar hem.
så i dag är vi rätt möra vill jag lova. men mysigt hade vi!