Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 23:09:26 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 64   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kwidell väger in.  (läst 320682 gånger)
0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #285 skrivet: 2011.06.04 - 00:19:01 »

:throw_flowers:
:lulz: :inlove: Sicken Söööt en!  :inlove:

jag hoppas på att kilona vill fortsätta försvinna framöver... för både dig och mig!  :thumbsup: det är en så skön känsla att känna sig lättare!! .. Guuud vad jag längtar efter den dagen då jag åter kan komma i stl 46/48!! det är just nu mitt huvudmål!! för jag vill så gärna kunna shoppa bland de "vanliga" storlekarna i affärerna!  :w00t:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #286 skrivet: 2011.06.04 - 00:59:24 »

Det har gått rätt fort va? När var det du började?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

Hemsida
« Svara #287 skrivet: 2011.06.04 - 02:48:30 »

I vintras.. det var då det började hända saker igen. innan dess så har det ju stått mer eller mindre still viktmässigt i 1,5 år!  :fork_off: så jag vete tusan om jag vill kalla det för fort...  :rolleyes: men jag förstår vad du menar vännen!  :flirting: och jo det har gått rätt fort nu när det väl började!.. precis som det gjorde när vi la om kosten från början.. då rasade jag ju 25 kilo på runt halvåret! men sen var det stopp... tills nu!  :w00t: därav hoppas jag verkligen att jag får fortsätta tappa kilon ett tag famöver nu... så jag kan få komma i "normala" kläder igen. det är egentligen allt jag vill. jag komemr aldrig att bli trådsmal.. eller ens egentligen smal.... har aldrig varigt det tidigare.. är helt enkelt inte byggd så tyvärr... men att kunna handla kläder på valfritt varuhus och inte vara hänvisad till den förnedrande sektionen för större storlekar... ja det låter som himmelriket för mig!  :inlove: DET är mitt mål!  :nod-yes:  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

kwidell

Hemsida
« Svara #288 skrivet: 2011.06.04 - 02:58:14 »

Vetu Hemul. det slog mig just... :smack_head: jag har nästan enbart jobbat natt sedan i vintras.... och jag har slutat äta mat på nätterna, något jag gjorde förut... nu äter jag bara antingen lite nötter, lite ost"kex" eller lite salami.. men i snacks storlek.. så det blir ju radikalt mindre mat!
äter frukost bestående av 3 kokta ägg när jag kommer hem på morgonen.
sover hela dagen.
äter middag på kvällen och åker till jobbet.
dricker en stor kaffe latte på jobbet, sen vatten. och ibland lite snacks i form av nötter och det jag sa tidigare.... så Lunch-måltiden är borta!  :laugh: inte så konstigt kanske att jag tappar vikt nu då!... det är ju egentligen helt oövertänkt kaloribegränsning!  :smack_head: :laugh:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #289 skrivet: 2011.06.04 - 03:20:56 »

Men sa du inte förut att det var problemet, att du svullade? Eller minns jag fel? Men 3 ägg,en latte och en näve nötter på en hel dag?!?!?  :max-shock:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #290 skrivet: 2011.06.04 - 03:25:04 »

:nonono: nä där mins du nog fel min vän... svulla kan jag inte påstå att jag gör... annat än nån gång ibland  :flirting:

Citat
Men 3 ägg,en latte och en näve nötter på en hel dag?!?!? 

Du glömde middagen...  :whistle:  :flirting: så det är middag, latte, nötter och 3 ägg....  :lol:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #291 skrivet: 2011.06.04 - 04:11:57 »

Nä, jag trodde äggen var middagen. Jamen då så.
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #292 skrivet: 2011.06.04 - 04:17:25 »

:laugh: ja jo... tekniskt sätt så blir ju äggen middag och middagen frukost... :whistle: krångligt detta med nattjobbande ibland!  :laugh: men hur som så lever jag inte bara på 3 ägg och latte inte!. det skulle ajg aldrig i livet klara av!.. så matdriven som jag är!  :laugh:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #293 skrivet: 2011.06.04 - 04:40:08 »

Shit!.. räknade just samman i en annan tråd... jag har visst totalt tappat 31,2 kilo sen jag startade!  :lol: och -12,7 kilo sedan "omstarten" i vintras!  :lol: känns som att det är värt att fira faktiskt!   :laugh:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #294 skrivet: 2011.06.04 - 05:08:51 »

När exakt startade du om? Nähä, inget svull där. Var det för mycket kolisar då? För jag har för mig att du visste varför du stod still. Eller har jag fel om det också?  :confused3:

Du leder totalt ivf. Jag har bara gått ner 30. Fast jag var nere på 31 innan jag började jojja nu sista veckan drygt. Väldigt lika är vi.  :lol:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #295 skrivet: 2011.06.04 - 05:21:15 »

Käns härligt att vara två om saken!  :hugsmile: och ännu härligare att äntligen vara ikapp dig!  :laugh: :flirting:

jo det blev för mycket fuskande med kolisar tror jag.. och så blev det för mycket fett har jag ju insett ganska nyligen också.. för jag gick ju ner mycket i början.. innan jag började tillsätta mer grädde i kaffet och extra kokosfett osv.. innan allt det så gick det ju lysande! men sen började jag jaga nån sorts NoCarb variant... och fastnade... och när jag stått still i ett halvår så smög det ju in lite mer kolisar emellanåt...  :whistle: så jag ökade sakta sakta till 120 igen... men sen skärpte jag ju till mig straxt innan Jul igen... men fick väl ordning på´t ordentligt efter nyår om jag inte mins fel..  :flirting: så räkna nystarten från januari i år.  :nod-yes:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #296 skrivet: 2011.06.04 - 05:59:51 »

Jaha. Och det är inte svullande det då?  :lick:

Vi är nog rätt lika så också, att vi verkligen gillar fett.  :nod-yes:

Ibland känns det lite tröstlöst. Här sitter man och ransonerar fettet igen. Även om man äter många gånger mer än på den fettsnåla tiden känns det ju likadant. Man måste avstå liksom. Jag tycker inte om att avstå.  :mad_viking:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #297 skrivet: 2011.06.04 - 06:13:14 »

Det är nog både ja och nej det här med fettet. Ja jag tycker om fett. men för min del så blev det lite av ett missförstånd där... det blev "ju mer fett du äter, desto mer vikt tappar du"  :smack_head: så ajg jagade verkligen feta saker att äta!  :smack_head:  :laugh: fett och protein var det jag jagade.... och det KAN ju bevisligen bli för mycket av det goda!  :laugh: :flirting:
 Nu så har jag i stället gått tillbaka till mer "Normal" fettnivå. dvs jag tillsätter inget Extra +Extra fett längre! utan äter det som finns naturligt i maten.  :nod-yes: och jag äter mer kolhydrater.  :nod-yes: absolut inga mängder. men jag försöker inte längre NoCarba!

jo den där tröstlösa känslan återfinns ibland även hos mig.  :nod-yes: det där man blev "lovad" i början att "det spelar ingen roll hur mycket du äter, du går ner i vikt endå".. visade sig ju vara fel tyvärr... något man iof borde ha fattat!  :smack_head: :laugh: men för mig i alla fall gick det ju bra till en början!... men så var jag ju också extremt stor!  :shy:
men nu har det ju äntligen gått in att man inte kan äta hur mycket som helst ändå!... i alla fall kan inte jag det. utan det blir till att vackert ransonera lite... även om jag på intet sätt späker mig  :nonono: men det är ju endå en viss ransonering man får göra....

skillnaden mellan oss verkar dock vara VAD vi måste ransonera bort! du verkar ju vara väldigt känslig för fett.. men inte så värst när det gäller kolisar. jag å andra sidan är något mindre känslig för fett... men mer känslig för kolisar.... så om man ska hårddra det hela så behöver ju du bara "försaka" fettet... medan jag måste "försaka" fett och kolisar!  :fork_off: 

(och med Försaka menar jag passa för överätning! inte avstå helt!  :flirting: om det nu var någon som fick det intrycket!  :flirting: :lol:)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #298 skrivet: 2011.06.04 - 06:58:00 »

Du är nog inte den enda som "missuppfattat" det där med fettet. Speciellt som det lät i början... Jo, man borde ha fattat. Men nån nytta tror jag ändå fettfrosseriet förde med sig för mig. Jag tror jag behövde det på nåt sätt. Det tråkiga är ju bara att hade vi börjat på den nivå vi är nu, så hade vi fortfarande tyckt det varit lyxigt och inte känt att vi avstår något.

Jag tror inte jag är känslig för nånting, mer än kalorier. Allt inom lowcarbramar förstås.
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #299 skrivet: 2011.06.04 - 22:45:22 »

Jo jag håller nog med dig där. Frosseriet på fett var nog rätt nyttigt för kroppen endå!..  :nod-yes: efter att så länge fått klara sig utan vettigt fett och istället spara på skräpfett så var nog allt nyttigt naturligt fett rena medicinen för kroppen!  :laugh:
för visst mådde man bättre och kände sig mycket piggare... även om vikten inte gick nedåt längre...  :rolleyes: så jag ångrar inte fettintaget.. det enda är att jag ju gärna hade fortsatt tappa vikt också!... men nu äntligen så verkar ju det ha kommigt igång igen.  :thumbsup: bara att hoppas att det håller i sig!!

men för min del så verkar det nästan som om kroppen själv sagt ifrån att den inte vill ha så mycket fett längre...  :confused3: för jag är inte längre sugen liksom!  :confused3: förut så blev jag ju sugen på tex beasås... och kunde äta rejäla lass!... en nu räcker det liksom med en lagom klick till köttet så är jag nöjd  :tongue:... så för min del så har nog kroppen "normaliserat sig" igen skulle jag tro.... bara en liten teori jag har!  :blush: däremot så får jag hålla mig i skinnet så jag inte överäter tex vispad grädde och så.. :whistle: för där går det i mängder!  :rolleyes: :laugh: ... så ett visst mått av kontroll måste till, även för mig.
däremot om jag tänker på att jag troligen varigt attan så mycket smalare i dag om jag bara inte fått för mig att maximera fettintaget... ja då blir jag lite  :smack_head: på mig själv.  :rolleyes:  men det är inget att göra åt det nu!.. å andra sidan så har jag ju nu äntligen lyckats lära mig vad kroppen verkar vilja ha!... så nu har ajg individanpassat LCHF till mig själv!  :tongue: ... tog bara en sisådär 2,5 år!  :lmao: 
Loggat

Sidor: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 64   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544