Hur stora krukor ha du?
Paprikan gillar aningens trångt och klarar sig på en 7-8liters kruka, men tomaterna behöver hinkar vännen min.
minst 12 hälst 20 liter per planta. och plantera direkt i en sådan kogödsel-jord och inte något annat planteringstrams.
och vi som gick på plantagens rekomendation!
det är 10l hinkar vi har planterat i... samt två baljor på gissningsvis 30l styck... de två hängande krukorna är också på ca 10l.. för det sa de på Plantagen att det var lagom för de tomatplantor och övriga saker vi handlade...
vi köppte en Jord som kallades för Grönsaksjord.. en härligt mörk mylla med lite bakrbitar och annat i... trevlig var den att plantera i i alla fall..
så jag får hoppas att det fungerar!.. vi fick order om att börja gödsla ca 2v efter planteringen.. och då med ett gödsel vid namn Bio Bact... ekologiskt. inehåller malt eller om det var hummle? och mikroorganismer.. så det lät helt ok.
.. men Guldvatten är något jag tror på jag också!
.. dock är jag något tveksam till att använda det på balkongen pga katterna...
vill ju inte gärna att de ska få för sig att krukorna är deras nya toalett!
Bladlöss hade jag inte en tanke på!
bra att du sa det!.. då ska här hållas koll efter små gröna eländen under bladen.
.. får hoppas att de inte hittar till min balkong.
..
tur att ajg planterade paprikorna samman och tomaterna för sig.. hade blivigt illa för den stackars paprikan som fått för mycket vatten!.. men då blir det vattning varge dag för tomaterna.. och kanske varannan för paprikan? kan det fungera tror du?
physalis odlade min mamma i sitt växthus för flera år sedan.. det var vår Ankdrake Casies favorit!
han Älskade att äta dem!.. så det är lite nostalgi med i det valet...