Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 12:38:39 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 64   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kwidell väger in.  (läst 320261 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #195 skrivet: 2011.04.27 - 22:56:01 »

:crazy: Du fuskar och går upp 2 hekto, jag fuskar och går upp 2 kg på ett par dagar. FUSKigt heter det!

Jag har nog den värsta fuskreagerare-kroppen av alla! ( eller sen fuskar jag värst :redface:)
Loggat
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #196 skrivet: 2011.04.28 - 23:11:41 »

:laugh: jag väntar ju några dagar med att väga mig efter fuskandet!  :flirting: .. så att den värsta "vattenvikten" försvunnit igen.. annars så hade jag nog gått upp 2 kilo jag med  :rolleyes: :whistle: .. men det är så trååååkigt att göra det.. så då väntar jag lite med vågen i stället..  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

Hemsida
« Svara #197 skrivet: 2011.05.02 - 05:44:27 »

:frown: :mornincoffee: Jag e helt sluuut.... vill inget heldre än att vara hemma så jag kan krypa ner i sängen och sova.. men det dröjjer än innan det händer..  :yawn: är ca 1,5 timmar kvar tills jag kan bege mig hemmåt... så det är bara att försöka hålla ut!.. men inte är det lätt inte.  :sleep: :nightie:

vägt mig har jag inte gjort på några dagar... så där vet jag inte hur det står till... men jag hoppas på förlust av vikt i alla fall.  :lol: känns som det tycker jag.. om inte annat för att mensen är här och kroppen åter släpper ifrån sig vätskan den lagrat upp... lagrar vättska innan mens något så förskräckligt?  :confused3: ¨nån mer som gör det? sen när det så är dax och det hela kommer igång.. ja då blir det ett evigt rännande till toaletten för att bli av med vätskan igen?!  :rolleyes: kan ju tycka att kroppen är mer än lovligt dum som upprepar denna procedur en gång i månaden!..  :bang_head: men vad vet jag?.. kanske fyller den extra vätskan en funktion?.. hur som så är det irriterande!

sitter här med både mensvärk och halsont.. och trött e jag som sagt var också... så jag ser inte så himmla ljust på tillvaron just nu..  :badtongue: men jag får försöka trösta mig med tanen på den nya datorn som beställdes i går!  :inlove: .. en kraftfull maskin som ska klara min videoredigering med glans!... den befintliga datorn är inte riktigt förtjust i att hantera HD video.. och jag känner mig rätt ut sagt elak när jag pressar den till dess gräns!  :sad: .. men nu så ska den som sagt få slippa arbeta med dessa tungrodda saker och återgå till att vara en surf och speldator :nod-yes: .. den nya blir för videoredigering och fotoredigering.  :nod-yes: ska bli sååå kul!  :w00t: Längtar efter den!!!  :inlove: :w00t:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #198 skrivet: 2011.05.02 - 17:04:33 »

Krya på dig. Halsont är  :tongue_wag:

:hugsmile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Nora
Hero Member

Smörklickar: 7

Antal inlägg: 532

Hemsida
« Svara #199 skrivet: 2011.05.02 - 22:26:20 »

Hoppas du inte får den förkylning jag haft/har vännen, den börjar med halsont, ungefär som att man svalt ett rivjärn eller nåt  :sad:

Apropå att samla vätska – jag är också sån och det märks på vågen nu 

Krya på dig och ha så kul med videoredigeringen framöver  :smile:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #200 skrivet: 2011.05.02 - 23:07:26 »

Samla vätska och kissa... om jag gör det. Jag var konstant kissnödig häromdagen, eländigt det är!
Loggat
kwidell

Hemsida
« Svara #201 skrivet: 2011.05.04 - 18:47:59 »

:inlove: Tack snälla vänner! då vet jag att jag inte är ensammen om detta eviga vätskesamlande!.. känns lättare då  :rolleyes: även om ajg tycker synd om alla oss som har detta bekymmer! vi behöver alla en stooor  :bearhug:

Halsont är fortfarande kvar tyvärr..  :sad: bara hoppas att det försvinner snart igen!! för jag har inte lust att bli mera sjuk!  :nonono: tycker det räcker gott och väl med den dunderinfluensan jag hade straxt efter jul. låg ju med feber och elände över en vecka den gången!  :max-shock: har inte varigt såå sjuk på mååånga år!... så jag är INTE sugen på någon upprepning! 

Nu till något roligare!  :nod-yes: .. jag och maken har tittat på River Cottage.. och blev inspirerade att odla grönsaker.  :lol: så tidigare i dag planerades det Tomater, Chilli, Paprika och Physalis på balkongen!  :lol: vi har ju en inglasad sådan... så det borde bli ungefär gämställt med ett växthus tycker jag...  :tongue: så nu hoppas jag bara att vi ska lyckas hålla liv i alla plantorna så vi får njuta av en aldeles egen skörd!  :inlove: ... så alla tipps ni har är hjärtligt välkommna!!!
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #202 skrivet: 2011.05.04 - 18:50:29 »

Så här fint blev det på balkongen efter mitt planterande! ...  :lol: utöver dessa så har vi också ytterligare två sorters Tomater som är planterade i hängande krukor.  :nod-yes:  så allt som allt är det 9st olika plantor vi ska försöka hålla liv i framöver...

* 227685_10150297670076040_697831039_9731805_3830835_n.jpg (80.38 KB, 640x480 - visat 517 gånger.)
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #203 skrivet: 2011.05.04 - 20:30:39 »

Åh vad härligt med inglasad balkong! Jag råkade skriva fel först och stavade med två s. Inglassad. Det blev inte heller så fel iofs.  :lmao:  Pass upp så det inte blir för gassigt för de små spädisarna bara. Gardiner som skuggar, men det visste du väl redan.  :redface:

Men hörrdu! Du ska inte gå med ont i halsen. Du ska dricka ingefärste.  :club:

3 dl vatten
1 cm färsk ingefära (ca)
pressad citron
honung
Gör så här
Koka upp vatten och häll upp i 2 glas. Riv färsk ingefära grovt och lägg i de båda glasen. Tillsätt juicen från en pressad citron.
Söta med honung efter behov.

Det tar död på baceluskerna. Krya på sig nu fru kwidell.  :smooch:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

Hemsida
« Svara #204 skrivet: 2011.05.04 - 20:43:38 »

Citat
Pass upp så det inte blir för gassigt för de små spädisarna bara. Gardiner som skuggar, men det visste du väl redan.  :redface: 
Nope det gjorde jag inte! tack för att du sa det!..(smörklick!) då får jag passa lite på dem då.. gäller det bara när de är i detta stadium.. eller även när de är större?  :confused3: 
har jag nämnt att jag sldrig gjort detta förr...  :rolleyes: :whistle: .. min mamma är en duktig odlerska!.. men det har hitintills inte smittat av sig på mig tyvärr..  :redface: men jag har å andra sidan inte gjort några ordentliga försök de senaste åren heller.. så detta är det första!  :nod-yes:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #205 skrivet: 2011.05.04 - 20:45:51 »

Ingefärste måste provas!!! låter gott för det första..  :dribble: och just nu gör jag nog attan Allt för att bli av med halsontet!  :w00t:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #206 skrivet: 2011.05.04 - 23:03:13 »

Så roligt att läsa att fler och fler blir nyfikna på att odla!!

Ha koll på temperaturen helt enkelt, värmen kan stiga till 40-50 grader om solen gassar på och det gillar inga växter.
Paprikan kan klara av +30 över en längre tid, det gillar det.
men tomaterna trivs bäst vid 25-28 grader.

Stoppa med en slanggurka med, det är dax nu att så dom . ta direkt en bautakruka på 20 liter och plantera i den.

Hur stora krukor ha du?
Paprikan gillar aningens trångt och klarar sig på en 7-8liters kruka, men tomaterna behöver hinkar vännen min.
minst 12 hälst 20 liter per planta. och plantera direkt i en sådan kogödsel-jord och inte något annat planteringstrams.

Om bladerna börjar bli lite ljusgröna är det dax att ge guldvatten ( 1 del kiss och 9 delar vatten) vattna på jorden.
Och plantan mår toppen igen!
Bli inte orolig om de nedersta bladen gulnar och vissnar bort, det är normalt, de får inte tillräckligt med ljus helt enkelt.

Paprikan har tendens att få bladlöss ( gröna sådana under bladen)  kika dom var och varannan dag.
Om du är hemma och har några plantor fungerar det fint att bara klämma dom sönder, ev. spruta med såpavatten ( kommer inte ihåg prosentsatsen nu på blandingen, men googla om du behöver det )
Jag som hade 50-60 paprika och chiliplantor var det ingen lösning, det enda som hjälpte var att flytta krukor ute och låta de andra småkrypen käka upp dom. Lössen var borta på ett par dagar.
Jag vet inte om sådana rovdjur bor på den höjden du bor, jag menar upp på din våning...

Paprikan behöver inte så mycket vatten, men tomater är jättetörstiga, vatten varje dag!
Physalisen blir en buske , bara så att du vet, tänk vinbärsbusken ungefär.... men du får dom häftiga hängade pappersfordrade frukten hängandes där på riktigt.

Jag vill höra vad ni säger om den första egna tomaten!!
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #207 skrivet: 2011.05.05 - 05:37:38 »

Ja e också avundsjuk på din balkong.  :dribble:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

Hemsida
« Svara #208 skrivet: 2011.05.05 - 14:40:26 »

Citat
Hur stora krukor ha du?
Paprikan gillar aningens trångt och klarar sig på en 7-8liters kruka, men tomaterna behöver hinkar vännen min.
minst 12 hälst 20 liter per planta. och plantera direkt i en sådan kogödsel-jord och inte något annat planteringstrams.

:shock: :cry: och vi som gick på plantagens rekomendation!  :worried: det är 10l hinkar vi har planterat i... samt två baljor på gissningsvis 30l styck... de två hängande krukorna är också på ca 10l.. för det sa de på Plantagen att det var lagom för de tomatplantor och övriga saker vi handlade...  :confused3: vi köppte en Jord som kallades för Grönsaksjord.. en härligt mörk mylla med lite bakrbitar och annat i... trevlig var den att plantera i i alla fall..  :lol: så jag får hoppas att det fungerar!.. vi fick order om att börja gödsla ca 2v efter planteringen.. och då med ett gödsel vid namn Bio Bact... ekologiskt. inehåller malt eller om det var hummle? och mikroorganismer.. så det lät helt ok.  :lol: .. men Guldvatten är något jag tror på jag också!  :nod-yes: .. dock är jag något tveksam till att använda det på balkongen pga katterna...  :blink: vill ju inte gärna att de ska få för sig att krukorna är deras nya toalett!  :laugh:

Bladlöss hade jag inte en tanke på!  :max-shock: bra att du sa det!.. då ska här hållas koll efter små gröna eländen under bladen.  :fork_off: .. får hoppas att de inte hittar till min balkong.  :tongue: ..

tur att ajg planterade paprikorna samman och tomaterna för sig.. hade blivigt illa för den stackars paprikan som fått för mycket vatten!.. men då blir det vattning varge dag för tomaterna.. och kanske varannan för paprikan? kan det fungera tror du?

physalis odlade min mamma i sitt växthus för flera år sedan.. det var vår Ankdrake Casies favorit!  :tongue: :inlove: han Älskade att äta dem!.. så det är lite nostalgi med i det valet...  :nod-yes:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #209 skrivet: 2011.05.05 - 15:05:45 »

Citat
Ja e också avundsjuk på din balkong. :dribble:

:laugh: och jag e avundsjuk på din takhöjd och ditt skafferi!  :inlove:  :flirting: men jag håller glatt med dig om att balkongen är en tillgång!  :nod-yes: speciellt nu då vi har fått den inglasad  :inlove: .. här kommer en lite vidare bild av den... bara för att sukta dig ordentligt Hemulen!  :tongue: :flirting:   

det fina bordet som min odling står på, räddade jag ifrån sophuset för några dagar sedan.  :nod-yes: tyckte det var aldeles för fint för att gå till soptippen.... behöver slipa bordsskivan dock.. men det är sådant man får ta!  :lol: det är ju perfekt till min odling just nu i vart fall!  :tongue:

* 20110504087_146468193.jpg (85.96 KB, 600x450 - visat 520 gånger.)
Loggat

Sidor: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 64   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544