Kwidell väger in.
Ekub:
Medvetet syndande kanske? Håller man sig jättestrikt till dieten men går och suktar efter choklad och dyligt så är det kanske bättre att ta sig en bit choklad? Så känns det inte så tråkigt, och så blir man inte mer sugen. Nu generaliserar jag efter mig själv :crazy: :crazy: Jag har syndat som fasiken hur länge som helst nu, tack vara en sjukdomsvecka där jag inte var sugen på mat överhuvudtaget och mådde illa när jag åt så ligger jag bra till ändå :sneaktongue: Sedan att det säkert är mycket musklar jag har tappat blundar jag gärna för :whistle: Det är jätteduktigt om man kan stå emot sugent, speciellt i dessa tider. Men jag ger efter och verkligen njuter av gottiset jag syndar med :crazy:
kwidell:
Ja det är ju just det som är grejjen! när man väl "ger efter" så skall man Njuta av det man äter! :nod-yes: ... problemet som blivigt för mig och maken... är att vi givigt efter lite mer än vad som bra är! :redface: :laugh: .. så även om vi inte är tillbaka på kolisar... så har det blivigt lite mycket av den varan endå!
gårdagens mat såg ut såhär för min del:
frukost vid 10 tiden: 3 ägg m kaviar eller örtsalt, latte med grädde+mjölk, och ev ett glas gräddmjölk.
lunch/middag 16:30: matlåda med köttgryta. en latte med bara mjölk.
middag 22:30: 3 ägg, ett glas gräddmjölk.
jag jobbade kväll igår.. därav de något Ovanliga tiderna att äta på :redface: ... fast tyvärr är de inte så ovanliga för mig. :shake_head:
i dag har jag hitintills bara ätit frukost. och den bestod av 3 ägg m örtsalt. en latte med gräddmjölk. och en halv gurka dippad i gräddfil. just nu driker jag ytterligare en latte m gräddmjölk. :inlove: är väldans goda!... håller på att laga en sor satts köttgryta.. och ska också laga baconlindad köttfärslimpa, köttbullar och så kvällens middag på anntingen helstekt kotlettrad (med svålen kvar!! Yummy!) eller stekt entrecot med lite grönsaker och beasås... får se vad det blir i slutänden :flirting:... även om jag just nu inte har så stor lust att laga vare sig det ena eller det andra!.. vill mest ta det lungt... sammtidigt som jag vill få lite mer ordning här hemma!... så det känns som en svår balansgång allt detta... mest av allt önskar ajg att maken var hemma och kunde hjälpa till!.. men han e på jobbet...
idalinda:
Men du där, du är ju bra på banan nu!
Äter mycketexemplarisk :nod-yes: och lagar mat åt en hel bataljon!
kwidell:
Tack vännen! :inlove: :tongue: jag försöker.
middagen blev entrecote med broccoli, ungsstekt fänkål och beasås. :smile:
i övrigt så blev det faktiskt "bara" en köttgryta.. köttfärslimpa och köttbullar har fått vänta... packade upp 3 flyttkartonger i stället :lol:.. så nu är det totalt 5 kartonger kvar att packa upp :lol:.. inte så mycket kvar med andra ord.. ska bli så skööönt när allt är på platts! :nod-yes: förutom uppackandet så blev även en tvättmaskin körd och en diskmaskin. så det har hänt saker här i dag! :nod-yes:
hade hoppats på att hinna göra köttfärslimpan och köttbullarna nu i kväll med makens hjälp.... men han kom hem från jobbet, trött och lite sliten.. så jag serverade honom en Latte i väntan på middagen. sedan middag... och nu ligger han och snarkar på soffan :rolleyes:
å ena sidan så är han väldigt söt när han sover :inlove:.. men å andra sidan så känner jag lite för att :smack: så han vaknar och Gööör nått! ... nånstans så känner jag att det bara händer saker här hemma när jag är ledig.. när han e ledig så händer det snudd på ingenting!? :blink: :glare: :shake_head:
/LO:
Bra att vara på banan!
Vill tipsa om det Idalinda knäckte för några veckor sedan och som jag tackar henne för och också märker skillnad av;
VATTEN!
Kaffe är vätskedrivande! Det gör att kroppen svälter på vatten. Vilket jag tror påverkar på samma sätt som när man äter för lite och den samlar på sig fett.
Dessutom är vi inte konstruerade att känna törst av någon anledning. Vi blandar ihop törst med hunger.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida