Kwidell väger in.
idalinda:
På kvällarna blir det många svängar till köket, bara för att man vill få i sig något, inte för att man
egentligen är hungrig.
5 år sedan blev det gärna då : mackor, kex, bullar, godis
under LCHF-tiden: mer mat, ost, mandel, något
men NU : går jag och hämtar ett glas vatten( oftast bubbelsådant) men även allt oftare bara vanligt vatten.
Det går inte att dricka flera glas kallt bubbelvatten, men ett par glas vanligt vatten går utmärkt.
Sedan går man tillbaks till soffan och har gjort sin runda utan att fått kolisar eller kalorier i sig.
Rätt fantastisk egentligen.
kwidell:
Ja vatten är bra det! :nod-yes: enda nackdelen för mig är att man då måste springa oftare på toaletten! :redface: går upp en 2-3 gånger per natt och kissar just nu.. :redface: :rolleyes: sen att jag jobbat nätter bidrar till detta... då kroppen ställer om sig på nått konstigt vänster!? :blink:
ännu en dag utan att det slunkigt ner Nått onyttigt! :lol:
11:00 frukost : 3 ägg m örtsalt, kaffe latte m gräddmjölk, en halv gurka doppad kryddad gräddfil.
lunch:... ingen. inte hungrig efter den frukosten!
19:00 middag: en Big Tasty burgare, utan brödet. med ett stekt ägg. ett glas gräddmjölk.
21 nånting.. kvälls fika: en kaffe latte m gräddmjölk och några hasselnötter + paranötter.
under hela dagen vatten att dricka.
Ekub:
Du äter ju verkligen jättebra mat!! :thumbsup:
Ang. att ge efter för godissuget så ska jag ärligt säga att jag gör det för ofta och för lätt :whistle: Har ätit närmare ett berg pasta denna veckan med :redface: Men pasta är inte någonting jag saknar direkt, en del saker är ju lättare att ge upp än andra... :crazy:
kwidell:
:throw_flowers: :flirting: tack!.. fast jag är inte så säker på att jag egentligen äter så bra alla gånger endå... :shy: men just nu så känns det i alla fall bra.. och det är ju det som räknas! :lol: :flirting:
dagen har sett ut så här:
"frukost" ca 15:30: 2 kokta ägg med örtsalt en kaffe latte med gräddmjölk.
lunch/middag ca 19:30: helstekt kotlettrad med kokt brocoli och gräddsås. vatten till.
de konstiga tiderna kommer sig av att jag ska jobba natt i natt! :flirting:
hemul:
Har du provat kall cholkladmjölk? :lick:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida