Hör ni, de här leg drops funkar verkligen. Jag brukar ibland föröka dra in magen när jag står framför spegeln. Det brukar bara bli en liten grop uppe mot bröstbenet. Nu drog hela fettpaketet ihop sig och åkte uppåt liksom.
Kände också när jag var ute och gick och försökte förbättra hållningen genom att dra in magen att det faktiskt hände nåt därner (det brukar det inte) och att jag rätade upp mig. Vet inte om det är så bra att gå och hålla in magen, men kul att det funkar ivf.
Då gör jag ändå rätt få, för det är fortfarande svårt att komma i den ställningen. 3x3 för varje ben har jag kört, ökade precis till 4x3.
Bröstmuskler har jag också fått med en jäkla fart sedan jag avancerade med armhävningarna från väggen till diskbänken. Jäklar vad det brände i musklerna första gången! Och genast började små kuddar bildas ovanför tuttarna. Jag kände dem efter första gången redan! Hade absolut ingenting där förut, kände revbenen direkt under skinnet så att säga. Det gör jag inte nu, och jag har bara hållit på precis en månad, blir tionde gången idag. Körde ju bröstpress förut, men det hade noll effekt, antagligen för att jag låg på sängen och alltså inte fick ner armbågarna, tränade väl bara armarna. Så det har jag slutat med. Och armhävningar mot väggen blev väl för dålig vinkel för att engagera bröstmusklerna.
Jag fattar inte att man märker skillnad så snabbt! De muskler jag tränat förut har ju så att säga i alla fall funnits innan, så där märkte jag det först när det var rätt stor skillnad, inte så där på en gång. De på ryggen är ju svårt att se själv, men i armarna hade jag ju muskler även om mindre än nu.
Nu börjar mitt program kännas rätt komplett. Det är bara den där ryggövningen jag nämnde förut som ska läggas till. Men jag har gått upp i vikter på andra övningar och vill vänja mig vid det först (strategin är att ta en sak i taget och inte riskera träningsvärk överallt på en gång).
Förutom hantelgrejerna gör jag alltså armhävningar, knäböj och tåhävningar. Tåhävningar är nytt och det var himla roligt att upptäcka att jag orkar det nu. Ska bli mer av den här sorten och mindre hantlar vartefter jag orkar med min egen vikt bättre, så är planen.