Bioidentiska hormoner
hemul:
Det lät ju inte så hoppingivande. :neutral:
Usch. Varför är det skräp med allting? Jag börjar få existentiella problem! :sosad:
lotta:
Bortåt 10 % av alla kvinnor käkar levaxin och de flesta mår bra efter att ha hittat rätt dos.
Den som kommer från grisarna är inte lika dossäker, också något som många är känsliga för. Om du behöver levaxin så ska du nog inte vara räd att ta det. Jag skulle gå i ide om jag inte hade min piller, var jättesjuk innan man hittade vad som var fel på mej. Mår nu bra med pillrena, men har kunnat minska dosen sen jag började min kolhydratjakt, blev "speedad" av vad jag trodde var för mycket levaxin, men det var bra värden, men jag minskade ändå, det sliter på kroppen och är obehagligt.
hemul:
Jodå, jag äter dem. De gjorde ingen skillnad på hur jag mådde när jag började äta dem. Vad jag förstår så kan man ha vajsing på flera sköldkörtelhormon, men Levaxin erätter bara ett. Kanske det hänger på om det är det man behöver eller inte.
elocinave:
Citat från: hemul skrivet 2008.01.27 - 18:49:23
Håller på att läsa Schvartzbein just nu. Hon säger att man ska äta "bio-identical hormones" (om man behöver) och att de vanliga apoteksdrogerna är skit. Skulle ju kunna vara en ytterligare förklaring till varför en del av oss med tröga sköldkörtlar inte märker någon större förbättring när vi äter Levaxin.
Vet inte riktigt vad biodentiska hormoner är, kanske framställs de från djurorgan. Frågan är, vet någon om det finns någon läkare i Sverige som sysslar med sånt här och om dessa hormonpreparat går att få tag på här?
Vilken material har Du? Har Du beställt materialet hos henne eller finns det någon annanstans också att få tag i. Jag har lyssnat på henne på nätet och hon verkar ju ganska så "nyttig"
...men som jag frågade i en annan tråd också: har Du nu övergett Kwasniewski?
hemul:
Nej, men man kan väl fortbilda sig? :cheers:
Jag köpte böckerna från http://amazon.co.uk.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida