Bioidentiska hormoner

(1/5) > >>

hemul:
Håller på att läsa Schvartzbein just nu. Hon säger att man ska äta "bio-identical hormones" (om man behöver) och att de vanliga apoteksdrogerna är skit. Skulle ju kunna vara en ytterligare förklaring till varför en del av oss med tröga sköldkörtlar inte märker någon större förbättring när vi äter Levaxin.

Vet inte riktigt vad bioidentiska hormoner är, kanske framställs de från djurorgan. Frågan är, vet någon om det finns någon läkare i Sverige som sysslar med sånt här och om dessa hormonpreparat går att få tag på här?

MiaP:
Det finns en läkare om han är kvar i Järna. Som höll på med sånt. Jag var där en gång men det är jätte många år sedan så jag minns knappt vad han gjorde. Men det var nåt med att man helst skulle äta naturligt ämne istället för Levaxin.  :smack_head:

Det fanns ju innan som jag åt före Levaxin men det drogs ju in. Så det kan nog stämma. Och jag tror att alger egentligen är att föredra. Jag såg en jobbarkompis som fick prova på jobb i Japan i några månader. Hon kom hem som en ny människa. Och hon vägrade att äta Levaxin. Men när hon var i Japan åt hon sig frisk och gick ner massor i vikt.  :fatangel:

hemul:
Hade han med antroposoferna att göra?

Schwarzbein menar också att syntetiska hormoner gör mer skada än nytta på sikt, ivf så länge man äter en kost som är låg på fett och rött kött, lite olkart på den punkten.  :crazy:

MiaP:
Nä, han hade en egen praktik och råkade nog ligga där men han var inne mycket deras linje tror jag.
 :banana:

lotta:
Är det inte det "naturliga levaxinet" som menas?  Det är inte syntetiskt framställt utan kommer från grisars sköldkörtlar. Finns inte i sverige (längre), finns i USA men för att en läkare ska få skriva ut det receptet så måste socialstyrelsen först ge sitt godkännande. Det finns patienter i Sverige som inte tål Levaxin, men som är sköldörtelsjuka. Kommer inte ihåg namnet, var med i diskussionsforum för fler år sen (tyroidea nånting) där detta diskuterades

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida