Nej, det gör det nog inte. Jag började den först när jag började banta.
Alltså, jag är ju inte LCHFare. Hörde ni det va? JAG ÄR INGEN LCHFare! Gud vad det kändes skönt att säga.

Jag äter ungefär 50 kolisar per dag, oftast lite mindre, och företrädesvis just från källor som LCHF dömer ut, t.ex. potatis. Jag fastnade för en modell som brukar kallas Optimal Nutrition. Pappa är den polske läkaren
Jan Kwasniewski. Passar mig som hand i handske. Det är mat jag gillar och mår bra av, och det är ju inte helt fel. Känns också bra att han varit verksam i många decennier och att det finns hundratusentals efterföljare i Polen och i förskingringen. Det är egentligen en low carb, low protein, extremely high fat diet. Man SKA äta sina carbs och de ska företrädesvis komma från stärkelse.
Friskare blev jag väldigt snabbt. Tyvärr fick jag också en strålande aptit och började äta på tok för mycket. Därav bantningen. Det är bantning light, ingen hårdbanting. Med tanke på det har det en strålande effekt än så länge. På normalkost hade jag inte gått ner på den kalorinivån. Jag gick inte ner hur lågt jag än gick på den helveteskosten.