Jag vet! Hatar att rasen finns i så många olika färger. Man blir ju förtjust i vissa och så kanske det är nåt helt annat man får. Vill helst inte ha helsvart ivf. Känns tråkigt på just den här rasen eftersom de anda färgställningarna är så mycket livfullare. Gillar när det blir lite strimmigt i ljusare och mörkare toner som på hunden på bilden.
Utseendet kan skilja rätt mycket för övrigt också. Det var visst så att de förr hade sin egen typ i varje område och de typerna lever kvar i olika linjer. De jag tycker är allra sötast har jag hittat på utländska sajter. Kan inte sätta tummen på det, kanske är mest frisyren, men den här hunden är typisk. Huvudet ser runt ut, nosen är rätt liten och så den där minen... Hos uppfödare här hittar jag inga bilder som stämmer riktigt på den typen. Men va fasiken, man kan inte få allt och de svenska hundarna är ivf bättre mentalt än de franska därför att de där avlar enbart på vallningsförmåga.
Jag är helt skållad i huvudet nu. Igår flätade jag en kamptrasa av en gammal t-shirt efter att ha sett en beskrivning på nätet. Sen kastade jag runt med den en stund.
Går mer än jag cyklar för att träna och på promenaderna
nästan låtsas jag att *han* struttar bredvid.
Lägger märke till ställen där man kan leka eller träna saker. Blir det ingen valp nu inträder nog totaldepression.