Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 06:31:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 387 388 [389] 390 391 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2079630 gånger)
0 Medlemmar och 36 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #5820 skrivet: 2015.08.01 - 13:06:32 »

gills vissling också som träning????
Loggat

berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #5821 skrivet: 2015.08.01 - 17:11:48 »

:lulz:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #5822 skrivet: 2015.08.01 - 17:39:45 »

Ni är bara avundsjuka!  :mad_roll:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5823 skrivet: 2015.08.09 - 17:00:28 »

:sad:

Veckovägning 268

Veckans resultat: +1.0 kg
Nu: -41.4 kg (86.1 kg)
Hittills den här månaden: -0.0 kg
Hittills i år: -3.1 kg
Sedan 15:e juni: +1.6 kg
Totalt från maxvikt: -49.9 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html

Veckovägning 269

Veckans resultat: ±0.0 kg
Nu: -41.4 kg (86.1 kg)
Hittills den här månaden: -0.0 kg
Hittills i år: -3.1 kg
Sedan 15:e juni: +1.6 kg
Totalt från maxvikt: -49.9 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html

Månadsresultat juli 2015: +1.2 kg

Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #5824 skrivet: 2015.08.09 - 18:55:47 »

:shock: Som jag då. Fast jag kan ju skylla på alla som ska bjuda på fika när man är på semester.  :tongue_wag: Innerlig tur att jag börjar jobba imorgon. Hur ska du lösa det?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5825 skrivet: 2015.08.09 - 19:08:19 »

Får väl skärpa till mig. Det är den pissiga sommarens fel plus lite hormoner också, tror jag. Hade min årliga mens och mådde rätt konstigt innan - jag som aldrig haft PMS förut har tydligen fått det nu när jag egentligen inte har mens längre. :sad:
Loggat

Sorla

« Svara #5826 skrivet: 2015.08.09 - 19:13:49 »

Åh fy och burr för den skiten!!! Må den ha försvunnit för tid och evighet nu. Jag minns den med fasa och gläds över dess död.

Angående pissig sommar. Jag tror vi får en helt underbar sensommar nu. Till lycka för alla er som inte jobbar.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5827 skrivet: 2015.08.09 - 21:25:12 »

Jo, men det känns ändå som sommarn är förlorad. Ingen chans att hinna med det jag hade tänkt. Och nu börjar ju plockeriet. Inte så mycket tid för annat då. Cykla kan jag varje dag, men plockning kräver en vilodag efter. Sen ska jag faktiskt besöka inte mindre än två kennlar, men osäkert vilka dagar jag får komma plus att det är en massa skit här i huset som jag är ansvarig för som händer nu och jag kommer att bli fastlåst av hantverkare vissa dagar men jag vet inte vilka. Så jag känner mig faktiskt stressad!
Loggat

Sorla

« Svara #5828 skrivet: 2015.08.10 - 09:41:33 »

Inge kul när man inte får bestämma helt själv vilka dagar som ska vara uppbokade. Hoppas du får ihop det. Vad spännande med kennlarna! Vad är det för sorts hundar?
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5829 skrivet: 2015.08.10 - 15:53:23 »

Det är ju det att jag inte kunnat vara ut och titta efter varken bär eller svamp förrän förra veckan p.g.a. vädret. Nu har ju snart halva augusti gått, så jag missar många svampar, tror jag. En blåbärstur till, sen blir det svamp som gäller. Ska försöka hinna med åtminstone en av de planerade långfärderna på cykel också.

Fan, jag låg 60 mil över förra årets cykling redan tidigt i maj. Nu har det sjunkigt till ungefär samma nivå som förra året p.g.a. det eviga pissandet. Känns så trist. Cyklade och frös hela vintern för att hålla mig i form så jag skulla orka cykla mycket på sommarn. Sen blev sommarn likadan, i princip bara tvingat mig ut för att hålla formen. Två lite längre turer har jag varit på och besökt två av mina standardmål som bara är någon mil utanför stan, annars bara straffrundor liksom. Nu är det ju fint, men nu är ju fokus på plockningen.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5830 skrivet: 2015.08.10 - 16:40:36 »

Förlåt, hundarna. Det är schapendoes som jag redan insett är för stor. Men jag kommer nog att åka ändå, för rasen verkar underbar och är nog den som skulle passa mig bäst mentalt. Sen är den min gamla drömhund Berger des Pyrénées som jag egentligen tror är för mycket för mig p.g.a. extrem energi och i stort sett ständigt aktiveringsbehov.

Men jag hittade till slut en riktigt liten ras som jag tror skulle kunna funka. Det är en portugisisk hund som heter podengo. Den finns i tre storlekar och alla finns i två hårlag. Det är en urhund som använts (och används tror jag) till jakt. Jag vill egentligen inte ha jakt i hunden men den här verkar relativt oproblematisk då den jagar inom synhåll från ägaren, den drar alltså inte en mil efter en hare utan stannar efter en bit. Vad jag läst är det många som inte jagar spontant också, men det är ju lite chansning där och en uppfostringsfråga. Det slumpar sig så att Berger-uppfödaren också föder upp podengo, så där blir det riktigt bingo!  :clapping:

Det är den lilla strävhåriga podengon jag i så fall är intresserad av. Den släthåriga är inte lika fin tycker jag. En hanhund väger bara 4-6 kilo, så det skulle definitivt lösa cykelproblemet. Mentalt verkar de toppen, förutom jakten då. De är outtröttliga och älskar olika aktiviteter. Kan tydligen springa hur långt som helst. Lyssnade på ett hundprogram på radio där en podengouppfödare var med. Han födde också upp whippet. Han brukade cykla en mil med alla hundarna. När de kom hem somnade whippetarna (heter det så) men podengosarna frågade "Vad ska vi göra nu?", som han uttryckte det. OCH de har till skillnad mot Berger som säkert är lika uthållig en tydlig avstängningsknapp. Gillar att ligga inne och kura också och är då lugna. Glada och spralliga och vänliga och sociala mot både folk och hundar ska de också vara. Frisk och långlivad är den med, inte sönderavlad än. Låter alltså fuckin' perfa om jaktlusten inte är för jävlig bara!

Podengo har alltid ungefär den har färgställningen. Det röda kan vara från rävrött det nästan ljusbeiget.

Berger kan ha massor med olika färger. Den här hunden är min favorit sedan länge dock. Tror aldrig jag sett något så gulligt förut. Hon har ett blått öga också. Och henne kommer jag att få träffa! Snacka om att möta Lassie!  :inlove:

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5831 skrivet: 2015.08.10 - 17:25:19 »

Podengo har jättestora ståöron vilket jag tycker är ganska sött.  :biggrin1:

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5832 skrivet: 2015.08.10 - 17:51:15 »

Förresten vägde jag 85.7 idag trots att jag faktiskt toksvullade igår. Så det är nog mest vätska/hormoner. Jag brukar gå upp (tillfälligt) av ett svull. Så klart.
Loggat

Sorla

« Svara #5833 skrivet: 2015.08.11 - 00:43:23 »

Men guuud vad underbara de är! Allihopa! Den verkar rolig den där podengon. Aldrig hört talas om. Men det har jag ju inte med någon av alla hundraser du nämner. Om det är mycket jakt i hunden kan det kanske var knepigt att ens uppfostra bort. Men det kanske beror lite på hur föräldrarna är också?

Btw så väger du bara 15 kilo mer än mig.  :clapping:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5834 skrivet: 2015.08.11 - 00:58:32 »

Skojarumigaprilonuva? :max-shock: Du måste ha gått upp massor! Du var väl bara lite smårund förut?

Jo, jag vet att det är udda raser. Grejen är ju att jag egentligen gillar stora och gärna lite biffiga hundar. Men av olika skäl vill jag inte ha en riktigt stor hund nu. De har trots allt mer problem med leder och skelett, lever kortare o.s.v. Plus att det är svårare att få hjälp om man behöver. Jag kunde inte be grannungarna gå ut med min berner på 40 kg när jag var förkyld t.ex. Även om han var snäll var han lite ouppfostrad och de skulle inte ha haft en chans att hålla honom. Dessutom äter stora hundar mera och det är inte bra för ekonomin. Så därför har jag suttit och skannat kennelklubbens sidor efter lämpligt stora raser som känns om jag skulle kunna gilla. Berger är en gammal drömras, men de andra två har jag hittat nu.

Blir lite konstigt detta och gör att jag känner mig väldigt osäker. Förra gången visste jag vad jag ville ha för ras, ingen tvekan, en Berner eller inget alls. Nu shoppar jag hund efter storlek och ekonomi och i viss mån också efter mina begränsningar. Jag vill ha en aktiv hund, men jag själv kanske inte orkar alla dagar och då måste den också kunna vara soffpotatis (hej då Berger...). Schapendoes verkar lika perfekt mentalt som podengo, men en hanne kan om man har otur komma upp i över 20 kilo och då blir det trailer till cykeln.

Just i 20-kilosklassen finns det faktiskt många raser jag skulle vilja ha. Missuppfattade storleken på Schapendoes först och trodde de var mindre. När jag väl insåg detta var jag redan tänd på rasen.
Loggat

Sidor: 1 ... 387 388 [389] 390 391 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544