Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 11:46:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 371 372 [373] 374 375 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2080569 gånger)
0 Medlemmar och 36 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #5580 skrivet: 2015.02.16 - 20:56:49 »

Jag har köpt en medicinboll och såna där träningsgummiband.  :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #5581 skrivet: 2015.02.16 - 21:00:39 »

Medicinboll? Inte pilatesboll då?  :blink: Finns det på classes?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5582 skrivet: 2015.02.16 - 21:08:36 »

Nä, medicin. Vet ej om Classe har. Där hade jag köpt glasfiberspackel. Jag har velat ha medicinbollar länge men de brukar vara rätt dyra och det är svårt att veta vilken vikt man ska ha och så. Plus att jag inte vet riktigt hur man ska använda dem. Men så dök det upp en på rea på Rusta för bara 99:- när jag googlade. Tänkte att den duger väl att testa med.
http://www.rusta.com/se/medicinboll-p75101326.aspx

Tyckte inte den vägde någonting när jag bar hem den. 3 liter mjölk liksom, pffft! Men att bolla med den var något helt annat. Jösses. Jag har bara provat att typ kasta den rakt upp i luften och fånga. Man känner hur musklerna spänns i magen, t.o.m. benen får ta i lite. Och biceps förstås. Tror det kan vara rätt så bra. Och så har jag studsat den mot en vägg också, men det är lite vanskligt inomhus. Ska googla upp lite käcka övningar. Får väl bita huvet av skammen och gå ner i källarn och bolla i nödfall. Bäst vore nog att ha en partner. Tror man kan göra mer grejer då.

Vill ta upp styrketräningen igen men är less på hantlar. Tror att sånt här då man gör mer naturliga rörelser och använder hela kroppen mera är bättre också. Och bollar är ju alltid kul.  :biggrin1:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5583 skrivet: 2015.02.22 - 16:44:01 »

Veckovägning 245

Veckans resultat: ±0
Nu: -39.1 kg (88.4 kg)
Hittills den här månaden: -0.0 kg
Hittills i år: -0.8 kg
Sedan 15:e juni: -1.3 kg
Totalt från maxvikt: -47.6 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5584 skrivet: 2015.03.01 - 02:14:59 »

Titta här. Jag har lagt in allting i Dumbbell.

Då tycker Dumbbell att jag har gjort av med så här mycket kalorier och det stämmer väldigt väl med vad Runkeeper tycker.

Det är sammanlagt 15175 kcal, 542 kcal per dag i snitt utslaget över månaden. Jag har ätit i snitt 2087 kcal per dag. Alltså har min basalomsättning sänkts till 1545 kcal. Eller också gör jag helt enkelt inte av med nästan någon energi när jag rör på fläsket. Bara att välja.  :bang_head:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5585 skrivet: 2015.03.01 - 17:06:42 »

Veckovägning 246

Veckans resultat: ±0 kg
Nu: -39.1 kg (88.4 kg)
Hittills den här månaden: -0.0 kg
Hittills i år: -0.8 kg
Sedan 15:e juni: -1.3 kg
Totalt från maxvikt: -47.6 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html

Månadsresultat februari 15: ±0 (88.4 kg)

Nu ger jag fanemig upp snart! Det är tredje veckan på raken det är ±0. Jag rör mig jättemycket som ni ser i inlägget ovan. Cykelturerna är inte så långa än, 1-2 mil oftast. Promenaderna är för det mesta 6-7 km, någon gång kortare, men sällan under 5 km, ibland något längre, men inte mycket. Så har jag ju gjort lite styrekträning varannan dag senaste tiden, men det brännar man nog inget på.

Igår gick jag över 8 km och åt 1709 kcal! Skulle ju tro att man borde går ner något lite i alla fall då, men inte ett fuckin gram! Eller jag vägde 2 hg mindre än igår, men det var snarare igår som var upp. Har vägt 88.4 hela veckan annars.  :bang_head:

Loggat

Sorla

« Svara #5586 skrivet: 2015.03.02 - 18:57:42 »

Det ser sannerligen ut som om du håller på och jämnviktar. Synd att det inte var meningen för det var du verkligen fenomenal på.  :sad:

Har tyvärr inga goda råd. Jag suger ju på att gå ner i vikt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5587 skrivet: 2015.03.03 - 00:03:45 »

Får nog följa ditt råd och lägga mig i sängen och göra ingenting. Då funkade det ju.
Loggat

Sorla

« Svara #5588 skrivet: 2015.03.04 - 05:30:55 »

:shake_head: Näe, dåligt förslag. 
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5589 skrivet: 2015.03.04 - 11:55:49 »

Som straff för att du ger mig dåliga förslag får du hjälpa mig med gymbollen.  :mad_roll:

Hur hård ska man pumpa eländet? Hur hårt TÖRS man pumpa den? Jag har pumpat upp den så den är full men fortfarande mjuk. Då är den bara c:a 40 cm. Ska man pumpa den så gummit tänjer ut sig och den blir stanhård eller va?  :crazy:

Jag börjar bli rädd för den nu, att den ska explodera. Dessutom var det svårt att pumpa. När den börjar bli lite full så pyser luften ur så man måste pumpa jättefort.
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #5590 skrivet: 2015.03.04 - 16:21:36 »

du får pumpa längre :) det GÅR att pumpa den hårdare utan att den smäller.
Jag har en sån boll men lyckades endast att pumpa den så hårt med en elpump.

Den spricker inte så lätt, det vet jag. Bara att forstätta!.

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5591 skrivet: 2015.03.04 - 16:50:53 »

:goggle: :goggle: :goggle:

Den ska bli stenhård alltså? Utvidga sig? Typ så man inte kan trycka in gropar med fingrarna?
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5592 skrivet: 2015.03.04 - 16:55:20 »

Hur får man ur proppen då? Det var små vita platproppar med så jag körde in en i hålet. Nu sitter den som sten. Försökte med en polygriptång, men då deformeras plasten.  :sosad:

Det var inget brux med ju!  :cry:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #5593 skrivet: 2015.03.04 - 21:58:36 »

Lägg en metall matkniv under då "vibblar" man loss den. De gjorde jag iaf och det fungerade.

Bollen ska vara hård, men inte stenhård såklart.  den trycks ihop litet när du sitter på den.

Loggat

Sorla

« Svara #5594 skrivet: 2015.03.04 - 22:30:24 »

Mynlen har koll. Kan bara instämma i vad hon redan har sagt. Den ska vara ganska hård. Tryck med tummen och den sjunker in en eller ett par cm utan att du toktrycker. Det ska vara spänst i bollen.

Ploppen får du ur med en matkniv. Lirka lite så ska det gå.
Loggat

Sidor: 1 ... 371 372 [373] 374 375 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544