Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.26 - 12:22:08 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 350 351 [352] 353 354 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2084639 gånger)
0 Medlemmar och 69 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #5265 skrivet: 2014.08.29 - 17:25:18 »

Klart jag tog röd!  :lol:

Usch, nu är jag orolig att jag borde ha kollat en mindre storlek också. Vore skönt att inte ha så pylsigt för en gångs skull. Det är tvåvägsdragkedja så man kan öppna lite därnere om det kniper...  :confused3:

Tänk, varje gång jag mätt magen har jag fått ungäför samma, oavsett hur mycket jag har gått ner. Nu var det äntligen mindre! Är väl därför jag håller på att tappa brallorna.  :lulz:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5266 skrivet: 2014.08.29 - 17:34:09 »

Jag ringde och kollade och jag ska nog ha 46. Jag får min midja till 108. 46 är 130 i midjan och 44 är 120. 12 cm för tjock tröja och så verkar lite lite. Man vill ju inte att jackan ska sitta tajt heller. Stoppad korv har jag haft nog av.
Loggat

ursprungsliv
Sr. Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 452

Hemsida
« Svara #5267 skrivet: 2014.08.29 - 18:20:08 »

Väldigt kul att magen minskat! Fint med röd jacka!
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #5268 skrivet: 2014.08.29 - 18:29:09 »

Den var riktigt snygg! Jag har en liknande, fast mörkblå.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5269 skrivet: 2014.08.29 - 18:52:29 »

Trodde det skulle bli mörkblå för mig också för jag utgick från att jag skulle köpa herr och då är det andra färger.

Jo, jag gillar den skarpt. Gillar speciellt att det är muddar i ärmarna, men det är en risk också eftersom jag brukar behöva kavla upp... Och det kanske är lite väl många fickor. Gillar deras grejer för de är alltid välgjorde, rejäla dragkedjor och ficklås och sånt. Tvåvägsblixtlås har jag lärt mig är ett måste om man ska kunna sitta i jackan när man har mage, så man kan knäppa upp lite där nere. Fast nu ser jag att det står vind- och vattentät men inget om andasfunktion, så den kanske är för tät. Det står iofs "membran" och det brukar väl betyda att det andas?
Loggat

ursprungsliv
Sr. Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 452

Hemsida
« Svara #5270 skrivet: 2014.08.29 - 19:29:55 »

Väldigt kul att magen minskat! Fint med röd jacka!
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5271 skrivet: 2014.08.29 - 19:55:01 »

Tack! Det har sina sidor också. Gick med halva rumpan bar i skogen utan att märka det. Hade min supertunga svampkniv i fickan på de slinkiga Adidas-brallorna... De sitter inte uppe på bara resåren längre. Problemet uppstår när jag tynger ner med plånbok och sånt också, men då brukar jag märka det och hissa upp brallorna innan det går för långt.  :lulz:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #5272 skrivet: 2014.08.29 - 20:04:18 »

Ja den var jättefin, absolut. Vill också ha, tröjan med.  :lick:

Bifoga gärna ett kort bakifrån från skogen.  :bg: Men man blir nog inte för varm iaf.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5273 skrivet: 2014.08.29 - 20:20:43 »

:mad_roll: Jag törs inte knyta snodden ju. Då kanske jag inte får upp den när jag behöver. Snoddar är livsfarliga.

Jag lever i den där tröjan. Det är att den är tunn och stretchig som är så bra. Perfeikt utanpå nu och lika bra innaför en vinterjacka när det är riktigt kallt. Andra tunna jag har sett har inte haft en massa bra fickor. Fula är de, men man har en sån för att vara moderiktig direkt.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #5274 skrivet: 2014.08.29 - 22:03:02 »

Jag knyter inte byxsnoddar hårdare än att jag kan krångla mig ur byxorna utan att knyta upp i ett krisläge.  :whink:

Tyckte inte tunna fleecen var ful....
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5275 skrivet: 2014.08.29 - 22:18:28 »

Ja men drar man åt så löst kan man ju lika bra låta bli att dra åt alls.

Nej, inte fulare än andra. De ser ju ut så där. Något så praktiskt och mångsidigt plagg har jag aldrig haft förut i alla fall, hara bara haft tjockare fleece. Den här är så smidig att ta med ifall att. man kan t.o.m. ha den under en tjock fleece om det kniper.
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #5276 skrivet: 2014.08.29 - 22:19:58 »

RÖTT.. bra!

grattis till magminskningen! härligt måste det kännas. Men varför byter du inte dragkedjan mot en bit resår???  som du kan anpassa också.Kniper det går den iaf över rumpan!

Fleecen kanske inte är den vackraste men absolut inte den fulaste heller!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5277 skrivet: 2014.08.29 - 22:25:57 »

Ska jag byta en dragkedja mot en resår?  :pippi:

Jag tror du menar brallorna. De har ju redan resår, men den är för stor nu. Det är en sån där fastsydd, inte en man bara kan dra ut och korta av. Däremot skulle jag så klart kunna dra i en resår till i kanalen där snöret går. Men jag ska ivf köpa nya, dessa är allmänt för stora, långa i benen o.s.v. Men jag väntar till i vår. Vem vet, jag kanske kan ha ännu minre då (säger hon förhoppningsfullt).
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #5278 skrivet: 2014.08.29 - 22:28:02 »

Men du har rätt i att knutar är farliga. Som barn knöt jag åt min sovsäck riktigt tight för att det härjade mygg i tältet, fick sedan inte upp knuten när jag vaknade och då var jag farligt nära att kissa på mig.  :lmao: Fick skicka min bror att hämta en sax.  :crazy:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5279 skrivet: 2014.08.29 - 22:56:26 »

Jag får ångest av såna där snoddar. När jag hade båt och det var väldigt brottom att gå på hinken hade jag fått hårdknut på snodden i regnbrallorna. Huga vad jobbigt. Hade ju kniv, men sen satt de brallorna inte så bra uppe.
Loggat

Sidor: 1 ... 350 351 [352] 353 354 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544