Ironi nu igen, förmodar jag?
När jag är under 89 varje dag ska jag sluta posta vikten dagligen. Då borde det vara 90-safe. Fattar inte varför jag börjat joja så. Brukar bara vara något hekto upp och ner annars. Nu är det stor överraskning varje dag och inte ens på ett logiskt sätt. Trist att ha blivit som alla andra och dra på sig vätska, för det är ju det det måste vara.
Och det här med motion. Jag är övertygad om att det är antingen ganska måttlig eller redig bootcamp som gäller. Det är det mitt emellan som är farligt.
Man äter mera, för mycket mera, under/efter en redig ansträngning. Men är ansträngningen tillräckligt långvarig så vinner kalorier ut ivf. När det bara är måttligt som igår (cyklade knappt 2 mil och gick en relativt kort runda i skogen), så kräver inte hemulkroppen en massa extrakalorier. Det är under den gräns där det "känns" liksom. Helt slut var jag, men det var för att jag stod framåtböjd och plockade blåbär i flera timmar. Mina ben knäckar ihop av sånt, men det drar knappast så mycket bränsle att man blir vrålhungrig.