Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2025.04.23 - 13:26:18 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 298 299 [300] 301 302 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2260221 gånger)
0 Medlemmar och 15 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31116

Hemsida
« Svara #4485 skrivet: 2013.11.02 - 16:31:57 »

Var rullar du med ögona och ger mig öknamn för? Jag visste inte och kunde inte hitta din pryl. Så fick jag ett förslag på engelska och förstod att det var samma grej så då var det bara att låta wikipedia översätta.  :rolleyes:

Kan ni förresten tänka er att jordfelsbrytare heter residual-current device på Engelska? Jösses. Fast det kan visst också kallas ground fault circuit interrupter upptäckte jag nu. Mycket bättre.  :lol:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #4486 skrivet: 2013.11.02 - 16:54:19 »

bättre???? :smack_head:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4487 skrivet: 2013.11.02 - 17:46:26 »

Ja! Det är ju nästan som på svenska! Man förstår vad det är, nåt som bryter om jordfel uppstår. Vem vet vad residual current är? Inte jag ivf.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #4488 skrivet: 2013.11.02 - 18:11:44 »

Jag gav mig på att försöka vara lite lustig åt det "namn" din manick gav mig. Lät makens platta skriva lite tok också.

Tyckte nog det andra alternativet på jordfelsbrytare var mest logiskt. Hade ingen aning vad det skulle bli på engelska. Fast det lan vara bra att kunna. Synd bara att jag redan har glömt.

Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4489 skrivet: 2013.11.03 - 22:13:23 »

Jag har abstinens! :bang_head: :bang_head: :bang_head: :bang_head: :bang_head: :bang_head:

Netbooken är verkligen paj nu. Window måste ha fuckat upp då när jag inte märkte att kontakten åkt ur och batteriet var så lågt och jag startade om den flera gånger genom att bryta strömmen eftersom ingenting annat funkade.  Den startar, men allting låser sig omedelbart.

Hur folk kan föredra att använda mobil istället för en riktig dator begriper jag inte. Jag får krupp. :cry:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #4490 skrivet: 2013.11.04 - 08:30:55 »

Kan du inte gå till butiken och få hjälp att ominstallering Netbooken? När får du tillbaka datorn?

Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
fetsmart
Hero Member

Smörklickar: 15

Antal inlägg: 656

Hemsida
« Svara #4491 skrivet: 2013.11.04 - 08:52:20 »

Netbooken är verkligen paj nu. Window måste ha fuckat upp då när jag inte märkte att kontakten åkt ur och batteriet var så lågt och jag startade om den flera gånger genom att bryta strömmen eftersom ingenting annat funkade.  Den startar, men allting låser sig omedelbart.

Linux on a stick! http://www.ubuntu.com/download/desktop/create-a-usb-stick-on-windows - det fick jag ta till när dotterns Win-laptop (på grund av virus) vägrade fungera - nödlösning...
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4492 skrivet: 2013.11.04 - 11:04:36 »

Har funderat på att ha den som Linuxdator i alla fall. Bestämmer jag mig för att installera om Windows köper jag nog hellre en extern DVD. Det är rätt dyrt att låta nån göra det och jag tror inte man kan inställera windows från sticka. Får vara så länge. Är för jobbigt att researcha på phonen.

Får datorn i veckan. Beror väl på när de har tid att göra det.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #4493 skrivet: 2013.11.05 - 19:40:54 »

Det måste vara något elektriskt i luften när allt pajar.
Här sade 4 år gammal lyxig-elektrolux-dammsugare poff och började lukta illa.
Motorn sade upp. Maken kollade att en ny motor skulle kosta 900-1300kr nja. apparaten hade massa finesser,
men den var väldigt tungmanöverat då det fanns så mycket elektronik och styrning i handtaget.
Så vi köpte en ny ex från butiken för 1500kr.

Hemulen, jag vågar inte säga något om din vikt eller min paket just nu, jag är bara tyst och väntar.  :lol:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4494 skrivet: 2013.11.05 - 19:47:10 »

Det var nog upp, men inte mycket. Har det nedklottrat nånstans. Lite över 91 tror ja
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4495 skrivet: 2013.11.11 - 12:47:40 »

Nu har jag datorn, men har inte fått saker i ordning än. Ivf så är det ingen uppgång, 91.1. Det är ett stort under för jag har proppat i mig massor hela veckan.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4496 skrivet: 2013.11.11 - 20:21:59 »

Nu har jag en ny och för liten skitdator och äntligen har jag tillgång till alla mina hårddiskar. Let the restauration begin. It will take time, it will mean a lot of sweat and sleepless nights, but by God, it will be worth it!  :mad_viking:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4497 skrivet: 2013.11.17 - 17:04:52 »

92.1 igår. Idag vet jag inte, så gårdagens gäller. Inte så farligt ändå efter flera veckors okontrollerat svull. Ska uppdatera kurvan och det när jag fått mer ordning på datorn.

Men, idag har jag faktiskt uppnått mitt hemliga mål som jag inte trodde jag skulle klara. Nämligen cykla 200 mil under sommarsäsongen.  :look_down:
Inte så mycket för snabba cyklister kanske, men jag är långsam och fet jag. Det har blivit många timmar och nästan varje dag under själva sommaren, mer sällan under vår och höst förstås.

Loggat

berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #4498 skrivet: 2013.11.17 - 19:26:38 »

200 mil! Bra jobbat. Jag har inte ens varit upp på en cyckel på 2 år. Jag har visserligen promenerat en hel del men har ingen aning om hur långt det har blivit på en sommar.  :smile:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4499 skrivet: 2013.11.17 - 19:46:21 »

Hade inte cyklat på flera decennier förrän förra året. 142 dagar har jag varit ute och cyklat sedan mars. Börjar få rätt läckra lår, om ni vill veta.   
Loggat

Sidor: 1 ... 298 299 [300] 301 302 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544